Για δεκαεπτά ολόκληρα χρόνια ο Τάσος Αλεξίου ήταν ο μοναδικός ιδιώτης πιλότος στην Ελλάδα. Αυτοδίδακτος ο ίδιος, συντηρούσε μόνος του το αεροσκάφος έχοντας μεγάλη εμπιστοσύνη στα χέρια και στις γνώσεις του, χωρίς να διστάσει ποτέ να βάλει στο αεροσκάφος και τα πέντε παιδιά του. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Βρισκόμαστε στα 50’s, λίγο μετά τον πόλεμο ο Τάσος Αλεξίου είναι ο πρώτος Έλληνας που εκπαιδεύεται σαν ιδιωτικός πιλότος.
Κατασκευαστής στο επάγγελμα, η αγάπη του για τους αιθέρες, αλλά και για την μηχανολογία τον οδηγεί στην Αμερική για να πάρει άδεια πιλότου προκειμένου να πετάει μόνο προς ευχαρίστησή του, ενώ το 1958 φέρνει στην Ελλάδα το πρώτο μικρό αεροσκάφος. Οι υπάλληλοι του τελωνείου δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι μέσα στο ξύλινο κουτί που είχαν μπροστά τους υπήρχε αεροπλάνο. Αφού ολοκληρώνει τη διαδικασία της εισαγωγής, ξεκινάει αμέσως τη συναρμολόγηση και σύντομα βρίσκεται στον ελληνικό ουρανό.
Λίγο αργότερα, γνωρίζει τον έρωτα στο πρόσωπο της Λίζυ (σ.σ. πρόκειται για την βραβευμένη εικαστικό Λίζυ Καλλιγά) . Το παλιό αρχοντικό που διατηρούσε η οικογένειά της στις Σπέτσες και η ομορφιά του τοπίου, είναι η αφορμή για τον Τάσο να αναζητήσει ένα κτήμα προς αγορά στην περιοχή. Παράλληλα, ήθελε να πραγματοποιήσει το όνειρό του, να δημιουργήσει μελλοντικά το προσωπικό του αεροδρόμιο για να διευκολύνει τις ιπτάμενες μετακινήσεις του. Επειδή πετούσε συχνά, του δόθηκε η δυνατότητα να εντοπίσει από ψηλά ένα πολύ καλό και αρκετά μεγάλο κομμάτι της περιοχής που εκτεινόταν από τη Χηνίτσα έως την Κόστα. Έδωσε μερικά χρήματα στους βοσκούς της περιοχής που χρησιμοποιούσαν τα μέρη για βοσκοτόπια, αλλά όντας πιο διορατικός, τους παρότρυνε να επενδύσουν τα χρήματα αυτά σε άλλα ακίνητα, όπως διαμερίσματα στην Αθήνα.
Σύμφωνα με τον γιο του, Αλέξη «Πριν ακόμα φτιάξει τον διάδρομο, πετούσε με υδροπλάνο, σαν αυτά που πετούσε ο Ωνάσης, με τον οποίο είχαν φιλικές σχέσεις, μια και τους ένωνε η κοινή τους αγάπη για την αεροπορία. Μάλιστα, ερχόταν και η Χριστίνα κάποιες φορές στο Πόρτο Χέλι. Ο πατέρας μου είχε ένα παλιό αυτοκίνητο Land Rover του Β’ παγκοσμίου πολέμου, με δεξί τιμόνι. Θυμάμαι κάποιες φορές να μου διηγείται ότι το αμάξι είχε χαλάσει και η Χριστίνα τον βοήθησε σπρώχνοντας». Στο υδροπλάνο έβαζε την τότε σύντροφό του και μετέπειτα σύζυγό του, πήγαιναν από Αθήνα στο Πόρτο Χέλι και προσγειώνονταν στον διάσημο κόλπο της Χηνίτσας όπου τώρα πλέον τα καλοκαίρια βλέπει κανείς μεγάλο αριθμό σκαφών.
Εκεί είχε κάνει κάποιες μεταλλικές κατασκευές που τον βοηθούσαν να βγάζει το καναδέζικο υδροπλάνο του και να το ξεπλένει με γλυκό νερό. Την ίδια διαδικασία ακολουθούσε και κατά την επιστροφή του στο Ελληνικό. Ο Αλέξης Αλεξίου θυμάται να βλέπει σε βίντεο τον πατέρα του με τον πατέρα του σκηνοθέτη Φαίδωνα Παπαμιχαήλ (σ.σ. Φαίδων κι εκείνος) την ώρα που φτάνουν στο Ελληνικό με το υδροπλάνο, φορώντας μαγιό. Αμέσως μετά, κατεβαίνουν στο αεροδρόμιο και ξεπλένουν το αμφίβιο με τη μάνικα, δίπλα στα τζετ της Ολυμπιακής.
Εκτός όμως από τις πτήσεις, ο Τάσος Αλεξίου έχει ήδη ξεκινήσει να πραγματοποιεί τον στόχο του και να φτιάχνει σταδιακά τον δικό του διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης. Δεδομένου ότι το κτήμα δεν είχε επίπεδο σημείο που να επαρκεί για να γίνει αεροδρόμιο, ο Τάσος επιστρατεύει την εμπειρία του από τις κατασκευές. Με δυναμίτες γκρεμίζει τους λοφίσκους που τον εμποδίζουν και στρώνει 700 μέτρα διάδρομο, όχι με άσφαλτο, αλλά με blocks από τσιμέντο. Σε ένα μεγάλο μέρος των παιδικών αναμνήσεων του Αλέξη το αεροδρόμιο είναι μισό τσιμέντο – μισό χώμα.
Ο Τάσος Αλεξίου έχει πλέον το προσωπικό του αεροδρόμιο. Αυτό είναι μια καλή αφορμή να αφήσει το υδροπλάνο και να πάρει ένα μονοκινητήριο αεροσκάφος, με το οποίο όμως, μια μέρα βρέθηκε σε πολύ επικίνδυνη θέση, έχοντας μαζί και την Λίζη. Πετούσαν πάνω από τη θαλάσσια περιοχή, ανάμεσα σε Κόστα και Σπέτσες, όταν έσβησε ο κινητήρας. Λόγω όμως της μεγάλης του εμπειρίας με το υδροπλάνο, διατήρησε την ψυχραιμία του και κατάφερε να το προσθαλασσώσει. Λίγα δευτερόλεπτα νωρίτερα, είχε ειδοποιήσει την Λίζυ να έχει ήδη ανοιχτή την πόρτα της, γνωρίζοντας ότι εντός ενός λεπτού από την προσθαλάσσωση, το αεροπλάνο θα βυθιζόταν.
Τελικά, κατάφεραν να βγουν σώοι, ενώ το αεροπλάνο βυθίστηκε αμέσως. Ευτυχώς, περνούσε ένα σκάφος και τους περισυνέλεξε έχοντας υποστεί μεγάλο σοκ. «Ο πατέρας μου ήταν τόσο σοκαρισμένος, που δεν μπορούσε να ειδοποιήσει τηλεφωνικά τις αρχές. Η μητέρα μου ήταν εκείνη που κατάφερε να επικοινωνήσει με την ΥΠΑ και φυσικά νόμιζαν ότι κάποιος τους έκανε πλάκα, όταν άκουσαν τι συνέβη» λέει ο Αλέξης Αλεξίου.
Στις αρχές των ‘70’s η Ολυμπιακή ζητάει να της παραχωρηθεί το αεροδρόμιο για δύο πτήσεις την ημέρα, πρωί και βράδυ! Ο Τάσος Αλεξίου δέχεται αφιλοκερδώς, λόγω της φιλίας του με την οικογένεια Ωνάση. Εκείνα τα χρόνια, δεν υπήρχαν ακόμα ιπτάμενα δελφίνια για θαλάσσια μετακίνηση, ενώ τα οδικά δίκτυα δεν ήταν καλά. Όταν όμως εμφανίστηκαν τα πρώτα ιπτάμενα δελφίνια, διεκόπησαν τα δρομολόγια, μια και δεν συνέφεραν ούτε την Ολυμπιακή ούτε τους επιβάτες. Επίσης, σημαντικό ρόλο έπαιξαν δύο ατυχήματα που συνέβησαν με αεροσκάφη της Ολυμπιακής, ευτυχώς χωρίς θύματα.
Ο Αλέξης Αλεξίου που ήταν μπροστά και στις δύο περιπτώσεις θυμάται ότι το ένα αεροσκάφος έκοψε το σκέλος του, ενώ το άλλο είχε ξεχάσει να βγάλει τους τροχούς κατά την προσγείωση. Από το κτήμα Αλεξίου στο Πόρτο Χέλι πέρασαν σημαντικές προσωπικότητες. Εκτός από τα μέλη της οικογένειας Ωνάση και τον εικαστικό Φαίδωνα Παπαμιχαήλ που προαναφέραμε, πέρασε ο εγγονός του Ουίνστον Τσώρτσιλ (σ.σ. Ουίνστον κι εκείνος), ο Μπιλ Ληρ (ιδρυτής της Lear Jet) κ.ά. Όλοι τους είχαν κάτι που τους ένωνε, την κοινή αγάπη τους για την αεροπλοΐα. «Κανείς δεν πετούσε για επίδειξη πλούτου ή δύναμης. Όλοι αγαπούσαν πραγματικά την αεροπλοΐα.
Ήταν χομπίστες» λέει ο Αλέξης που θυμάται, μαζί με τα αδέρφια του, να κάνουν παρέα με τα παιδιά του Ουίνστον Τσώρτσιλ. Όσο για τον Μπιλ Ληρ, σαν μεγαλύτερος και πιο έμπειρος από τον Τάσο, συνήθιζε να τον συμβουλεύει να μην αγοράζει καινούργια αεροπλάνα. Σύμφωνα με τον Αλέξη, έλεγε πάντα «Let somebody else kick the shit out of it». Ο Ληρ δέθηκε με τον Τάσο Αλεξίου μέσω βαθιάς φιλίας, ενώ κι εκείνος αγάπησε το Πόρτο Χέλι. Μάλιστα, ο Τάσος τον είχε πείσει να αγοράσει ακριβώς το διπλανό κτήμα.
Για πολλά χρόνια, οι επισκέπτες που έρχονταν με ιδιωτικά αεροσκάφη από το εξωτερικό συνέχισαν να χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο, όπως και ο ίδιος ο Τάσος Αλεξίου για τις μετακινήσεις της οικογένειάς του. «Οι αναμνήσεις μου είναι μέσα στο αεροπλάνο, με κάθε καιρό» θυμάται ο Αλέξης, ενώ σημειώνει ότι ήταν ανθηρή εποχή για τις δουλειές του πατέρα του, κάτι που τον ώθησε να πάρει ένα δικινητήριο αεροσκάφος και στην πορεία ένα μεγαλύτερο δικινητήριο. Μάλιστα, είχε σαν στόχο να μπαζώσει ένα κομμάτι και να επεκτείνει τον διάδρομο κατά 150 μέτρα ακόμα, αλλά η μεταφορά του αεροδρομίου της Αθήνας από το Ελληνικό στο Ελ. Βενιζέλος, ακύρωσε τα σχέδιά του.
Το νέο αεροδρόμιο ήταν πολύ μακριά, δεν τον βόλευε σαν χώρος φύλαξης, οι διαδικασίες έγιναν πιο πολύπλοκες και αυξήθηκε σημαντικά το κόστος χρήσης. Το 2011 ο Τάσος Αλεξίου έφυγε από τη ζωή. Το κτήμα στο Πόρτο Χέλι και το αεροδρόμιο από όπου πέρασαν πολλές προσωπικότητες, βρίσκονται πλέον στα χέρια της υπόλοιπης οικογένειας που ποτέ δεν θέλησε να το εκμεταλλευτεί εμπορικά. «Δεν σκεφτήκαμε να χρησιμοποιήσουμε το αεροδρόμιο εμπορικά. Είναι ένας χώρος για χομπίστες» λέει ο Αλέξης, ενώ σημειώνει ότι πλέον αεροδρόμιο και κτήμα είναι προς πώληση.
Πηγή: andro