Μπορεί να διαμαρτύρεται, σταθερά κι επαναλαμβανόμενα όλα τα χρόνια δραστηριοποίησής της στη χώρα μας για τα υψηλά κόστη των ελληνικών αεροδρομίων, επικαλούμενη μάλιστα προ ημερών ακριβώς αυτό το λόγο για το κλείσιμο της βάσης της φέτος το χειμώνα στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», ωστόσο η Ryanair δεν μπορεί να αγνοήσει τους ελληνικούς προορισμούς.
Μετά το …θορυβώδη περιορισμό των δρομολογίων της για τη χειμερινή περίοδο στο αεροδρόμιο της Αθήνας, τώρα, ο διευθύνων σύμβουλος της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής αεροπορικής χαμηλού κόστους κ. Eddie Wilson με την κ. Chiara Ravara, διευθύντρια πωλήσεων, marketing και διεθνούς επικοινωνίας έρχονται στην Ελλάδα επιχειρώντας να παρουσιάσουν στους φορείς τα πλάνα τους και τις προοπτικές των ελληνικών προορισμών- αν κι εφόσον υπάρξει μία οργανωμένη στρατηγική κινήτρων για πιο φθηνές χρεώσεις- ειδάλλως η εταιρεία αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο περαιτέρω περιορισμού των δικών της συνδέσεων.
Εξ’ ου και αύριο Τρίτη στο Επιμελητήριο Χανίων θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη εργασίας με όλους τους φορείς δεδομένου ότι οι επιτελείς της εταιρείας «επιθυμούν να παρουσιάσουν το αναπτυξιακό πλάνο της εταιρίας τους και τον ιδιαίτερο ρόλο του δυναμικού τουριστικού προορισμού των Χανίων», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά. Η εταιρεία έχει παρουσία από το 2011 στα Χανιά έχοντας μεταφέρει 3,5 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ παράλληλα διαθέτει και τοπική βάση από το 2013. Tην οποία, όμως έκλεισε επίσης με πολύ.. ντόρο το 2018, επικαλούμενη ξανά έλλειψη κινήτρων και ακριβά τέλη, για να επανέλθει το καλοκαίρι του 2021 λόγω υψηλής ζήτησης στον προορισμό. Τώρα, τα Χανιά φαίνεται ότι είναι στους ελληνικούς προορισμούς πρώτης γραμμής για την αεροπορική, διαβλέποντας ζήτηση και στις περιόδους εκτός αιχμής, υπό την προϋπόθεση ωστόσο της παροχής κινήτρων.
Σημειωτέον ότι σε αυτή τη συγκυρία, όπου το σκηνικό στις αερομεταφορές είναι αβέβαιο εν όψει του χειμώνα, λόγω ενεργειακού, κόστους καυσίμων και ακρίβειας με τον αντίστοιχο αντίκτυπο στις τσέπες των Ευρωπαίων για το αν θα συνεχίσουν τα ταξίδια όπως έκαναν το καλοκαίρι, η μεγαλύτερη low cost αεροπορική στην Ευρώπη λαμβάνει ριζικές αποφάσεις σε σχέση με την παρουσία της στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια για τη χειμερινή περίοδο.
Εκτός από το «Ελ. Βενιζέλος» όπου στις αρχές Σεπτεμβρίου ανακοινώθηκε ο περιορισμός των δρομολογίων και το κλείσιμο της βάσης για το χειμώνα, αντίστοιχη κίνηση- λόγω υψηλών χρεών- έγινε και στις Βρυξέλλες για τη χειμερινή περίοδο από τις 29 Οκτωβρίου έως το Μάρτιο. Η εταιρεία αποφάσισε να στραφεί σε άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια και πιο «αποδοτικές αεροπορικές συνδέσεις», όπως για παράδειγμα στο αεροδρόμιο της Στοκχόλμης όπου αυξάνεται τα δρομολόγιά της εν όψει του χειμώνα.
Στην Ελλάδα, η αγορά αυτή την στιγμή είναι σε αναμονή ενός σχήματος κινήτρων για το χειμώνα, το οποίο μένει να φανεί το επόμενο διάστημα πώς θα εξειδικευθεί και θα υλοποιηθεί, με ορισμένες πληροφορίες να κάνουν λόγο για επιδότηση ανά αεροπορική θέση.
Από την πλευρά της η Ryanair, με επανειλημμένες επιστολές της προς το κυβερνητικό επιτελείο έχει ζητήσει την παροχή κινήτρων στις αεροπορικές ειδικά για τη χειμερινή περίοδο, εκτιμώντας ότι η ίδια μπορεί να φέρει διπλάσιο αριθμό επιβατών, από 5 σε 10 εκατομμύρια σε ετήσια βάση μέσα σε μία πενταετία. Η Ryanair μάλιστα υποστηρίζεται ότι το ήμισυ από την αύξηση αυτή θα μπορούσε, εφόσον φυσικά δοθούν κίνητρα, σταδιακά να επιτευχθεί σε περιόδους εκτός της μεγάλης αιχμής του Ιουλίου- Αυγούστου, οδηγώντας τελικά και στο μεγάλο ζητούμενο της επιμήκυνσης της σεζόν και της άμβλυνσης της εποχικότητας του ελληνικού τουρισμού.
Πηγή: newmoney