Τα ελληνικά αεροδρόμια δεν βρέθηκαν απλά στον… διάδρομο απογείωσης, αλλά “εκτοξεύθηκαν” στην κορυφή της Ευρώπης, πετυχαίνοντας την καλύτερη επίδοση στη Γηραιά Ήπειρο, σε σχέση με τα προ-πανδημίας επίπεδα. Πέτυχαν, μάλιστα, καλύτερους αριθμούς και από το 2019.
Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, οι εμπορικές πτήσεις του φετινού Αυγούστου ήταν περισσότερες κατά 5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Μάλιστα, η χώρα μας ήταν η μοναδική -μαζί με το Λουξεμβούργο (+2%)- που είχε θετικό πρόσημο.
Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες χώρες -πλην του Λουξεμβούργου- οι εμπορικές πτήσεις ήταν λιγότερες σε σχέση με τα προ-κορωνοϊού επίπεδα, με τη μεγαλύτερη απόκλιση να παρατηρείται στη Σλοβενία (-42%), τη Λετονία (-39%) και τη Φινλανδία (-31%).
Συνολικά στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι εμπορικές πτήσεις του Αυγούστου (σε απόλυτα μεγέθη) ανήλθαν σε 596.930 έναντι 478.996 τον αντίστοιχο μήνα του 2021, 324.538 τον αντίστοιχο μήνα του 2020 και 695.912 τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Σε ποσοστιαία βάση, η φετινή επίδοση ήταν κατά 25% υψηλότερη σε σχέση με πέρυσι, αλλά και 14% χαμηλότερη σε σχέση με το 2019.
Όσον αφορά τα επιμέρους αεροδρόμια, η μεγαλύτερη αύξηση (έναντι του 2019) καταγράφηκε στη Νάπολη (+1.156 πτήσεις ή +14%), στην Κέρκυρα (+1.026 πτήσεις ή +22%) και στη Σαντορίνη (+978 πτήσεις ή +30%). Στον αντίποδα, η εντονότερη κάμψη σημειώθηκε στη Φρανκφούρτη (-10.554 πτήσεις ή -23%), στο Μιλάνο (-9.048 πτήσεις ή -34%) και στη Ρώμη (-8.018 πτήσεις ή -27%).
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παραπάνω στοιχεία αφορούν τον αριθμό των πτήσεων και όχι των επιβατών. Μεγάλο ρόλο σ’ αυτά τα δεδομένα διαδραμάτισαν και τα προβλήματα λειτουργίας σε πολλά αεροδρόμια της Ευρώπης, ιδίως της δυτικής και βόρειας Ευρώπης, τα οποία αντιμετώπισαν σημαντικές ελλείψεις σε εργαζόμενους και προσωπικό, με αποτέλεσμα την ακύρωση χιλιάδων πτήσεων.