Το προχθεσινό αεροπορικό δυστύχημα του φορτηγού αεροσκάφους τύπου ANTONOV, που κατέπεσε σε ευτυχώς μη κατοικημένη περιοχή της Καβάλας έχει δικαίως συνταράξει την τοπική και ευρύτερα την ελληνική κοινωνία. Φυσικά, το δυστύχημα καθ’ εαυτό θα διερευνηθεί αρμοδίως, όπως απαιτείται από την διεθνή Αεροπορική Νομοθεσία και θα εντοπισθούν από τους πραγματογνώμονες τα αίτια, αλλά, στο μεταξύ, όλοι και πιο πολύ οι αρμόδιοι του ΥΠΕΞ, της ΥΠΑ και της ΑΠΑ προβληματίζονται για το ότι δεν ακολουθήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες σε σχέση με την άδεια υπέρπτησης του Ελληνικού εναερίου χώρου από το αεροσκάφος.
Σε περιπτώσεις αεροπορικής μεταφοράς πυρομαχικών, οι ενδιαφερόμενοι υποχρεούνται να ζητήσουν έγκαιρα Άδεια υπέρπτησης, το δε αίτημα στην Ελλάδα χειρίζονται, βάσει των υφισταμένων Κανονισμών, οι Αεροπορικές Αρχές σε συνεργασία με το ΥΠΕΞ. Πηγές προσκείμενες στις δύο Ελληνικές Αεροπορικές Αρχές, ΥΠΑ και ΑΠΑ, βεβαιώνουν ότι ουδέποτε υπεβλήθη τέτοιο αίτημα είτε από τον Αερομεταφορέα είτε από τις εμπλεκόμενες Κρατικές οντότητες.
Αξιοσημείωτο είναι ότι, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η φύση του επικίνδυνου φορτίου δεν αναφέρεται στο Γενικό Δηλωτικό της πτήσης, ενώ ούτε και ο Κυβερνήτης το δήλωσε στην επικοινωνία του με τους Έλληνες Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, κατά την είσοδό του στον Ελληνικό Εναέριο χώρο και πριν από το μοιραίο.
Για τον λόγο αυτό, το ΥΠΕΞ προβαίνει σε διαδοχικά διαβήματα προς τις Πρεσβείες των χωρών, που σχετίζονται με την πτήση και το φορτίο, ώστε να απαντηθούν τα πολλά και εύλογα ερωτηματικά, που απασχολούν τους Έλληνες αξιωματούχους. Ερωτηματικά, που βασανίζουν, όμως, και τους απλούς πολίτες, οι οποίοι διερωτώνται αν και πού πάσχουν οι Κανονισμοί, που αγνοήθηκαν εγκληματικά στην συγκεκριμένη περίπτωση, και ποια προληπτικά, αποτελεσματικά, μέτρα εξετάζουν για το μέλλον πρωτίστως οι Αεροπορικές Αρχές της χώρας μας.