Τα προβλήματα στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, τον κόμβο αερομεταφορών με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία στη Γερμανία, τα οποία οφείλονται στην έλλειψη προσωπικού, είναι απίθανο να αμβλυνθούν μέσα στους επόμενους μήνες, ανακοίνωσε η Fraport, η εταιρεία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο.
«Το πρόβλημα δεν θα γίνει μικρότερο καθώς προχωρούμε, παρόλο που κάνουμε προσλήψεις, το λέω πολύ ανοιχτά», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Στέφαν Σούλτε το βράδυ της Τρίτης.
Ο ίδιος δήλωσε πως τα προβλήματα που οφείλονται στην έλλειψη εργαζομένων θα συνεχιστούν τους επόμενους δύο ή τρεις μήνες, μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Η Fraport έχει επαναπροσλάβει ήδη σχεδόν 1.000 εργαζομένους στις υπηρεσίες εδάφους, αφού είχε περικόψει περίπου 4.000 θέσεις εργασίας στη διάρκεια της πανδημίας.
Ο αριθμός των ανθρώπων που απασχολούνται στα γερμανικά αεροδρόμια μειώθηκε πρόσφατα στο χαμηλότερο επίπεδο των επτά τελευταίων ετών, ανακοίνωσε η στατιστική υπηρεσία της χώρας.
Ο Σούλτε ζήτησε συγγνώμη από τους επιβάτες για τις μεγάλες καθυστερήσεις, όμως δήλωσε πως η Fraport και άλλες διαχειρίστριες εταιρείες αεροδρομίων πιάστηκαν εξαπίνης από την ταχεία αύξηση της ζήτησης για ταξίδια, προσθέτοντας πως είναι δύσκολο να αυξηθούν οι επιχειρήσεις ενός αεροδρομίου σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.
Στις μέρες αιχμής, τα πλήθη όσα και πριν από την πανδημία που έπληξε τη βιομηχανία των αερομεταφορών, δήλωσε. «Αυτό μας εξέπληξε. Παραδέχομαι ανοιχτά πως κάναμε λάθος».
Φιάσκο στη Γερμανία – Προετοιμασμένη η Ισπανία
Στην Ισπανία, όπου απεργούν οι Ryanair και Easyjet, δεν έχει προκληθεί το χάος που επικρατεί στη Γερμανία.
Οι υποδομές στην Ισπανία, μεταδίδει η Deutsche Welle, είναι πιο σύγχρονες απ’ ό,τι στη Γερμανία, κυρίως χάρη στην οικονομική βοήθεια της ΕΕ. Επίσης, στη χώρα της Ιβηρικής, μετά την υποχώρηση της πανδημίας επέστρεψαν γρήγορα στην κανονικότητα σιδηρόδρομοι και αεροδρόμια, δηλώνει στέλεχος γερμανικής εταιρείας εξειδικευμένης στην επεξεργασία αποσκευών αεροδρομίων και αεροπορικές εταιρείες.
Η Ισπανία ζει από τον τουρισμό, έτσι τα πάντα άνοιξαν σταδιακά από το καλοκαίρι του 2020. Δεν είναι τυχαίο ότι ήδη πέρυσι η χώρα υποδέχθηκε στα αεροδρόμιά της το 50% των επιβατών του 2019. Και γι’ αυτό το λόγο τα ισπανικά αεροδρόμια έχουν λιγότερα οικονομικά προβλήματα σήμερα. Επιπλέον, η διαχείριση όλων των αεροδρομίων γίνεται υπό την εν μέρει κρατική εταιρεία Aena, γεγονός που απλοποιεί τον συντονισμό.
Τον Ιούνιο, συνεχίζει η Deutsche Welle, μετά από κάποιες δυσκολίες στον έλεγχο διαβατηρίων στο αεροδρόμιο της Μαδρίτης επιπρόσθετες μεταφέρθηκαν αστυνομικές δυνάμεις στα 12 μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας. Υπήρξαν και υπάρχουν καθυστερήσεις και ουρές στα ισπανικά αεροδρόμια, αλλά αυτό οφείλεται κυρίως στις απεργίες του προσωπικού εδάφους σε Ryanair και Easyjet.
Η Lufthansa πήρε κρατική βοήθεια, απέλυσε ωστόσο προσωπικό
Ο ισπανικός εθνικός αερομεταφορέας Iberia και η εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων Aena περιόρισαν λόγω πανδημίας λιγότερο τις θέσεις εργασίες σε σύγκριση με τη γερμανική Lufthansa και τα γερμανικά αεροδρόμια. «Παρά την γενναιόδωρη κρατική βοήθεια, ο Όμιλος Lufthansa έχει περικόψει πάρα πολλές θέσεις εργασίας», λέει ο Ελβετός εμπειρογνώμονας Αντρέ Ντοζέ.
Ο Γερμανός δικηγόρος Τιμ Βιρτ, ο οποίος ζει στη Μαγιόρκα λέει, ότι «στην Πάλμα το αεροδρόμιο έχει θέσει στόχο να διασφαλίσει ότι κανείς δεν χρειάζεται να περιμένει περισσότερο από δέκα λεπτά για έλεγχο ασφαλείας. Με λίγες εξαιρέσεις, αυτό θα ισχύει και αυτό το καλοκαίρι», προσθέτει.
Χάος στα βρετανικά αεροδρόμια – Καθησυχαστικός ο ΕΟΤ για τις πτήσεις προς Ελλάδα
Η British Airways ανακοίνωσε ότι μόνο τον Ιούλιο θα ακυρώσει επιπλέον 650 προγραμματισμένες πτήσεις της. Από την αρχή της πανδημίας, περίπου 30.000 εργαζόμενοι στα βρετανικά αεροδρόμια είτε απολύθηκαν είτε παραιτήθηκαν και, αν προστεθούν όσοι απουσιάζουν με αναρρωτική άδεια, μπορεί εύκολα να γίνουν κατανοητές οι εικόνες με τις χιλιάδες χαμένες αποσκευές, οι πολύωρες καθυστερήσεις με τις τεράστιες ουρές, αλλά και οι ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής.
Η κατάσταση είναι τόσο δύσκολη που προτάθηκε ακόμη και η βοήθεια του στρατού για να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες, μεταδίδει το ΑΠΕ. Πρόταση που απορρίφθηκε από τη βρετανική κυβέρνηση, η οποία ωστόσο ζήτησε από τις αεροπορικές εταιρείες να διευκρινίσουν μέχρι την Παρασκευή ποιες πτήσεις δεν θα πραγματοποιηθούν και να καταθέσουν προτάσεις για την οριστική λύση του προβλήματος.
Τα προβλήματα αφορούν κυρίως τις αεροπορικές εταιρείες British Airways και Easyjet, της οποίας ο γενικός διευθυντής Επιχειρήσεων παραιτήθηκε τη Δευτέρα καθώς η εταιρεία του αναγκάστηκε να ακυρώσει 742 πτήσεις μόνο τον προηγούμενο μήνα.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η προϊσταμένη του γραφείου του ΕΟΤ Ηνωμένου Βασιλείου και Ιρλανδίας Ελένη Σκαρβέλη ήταν καθησυχαστική για τις πτήσεις που αφορούν την Ελλάδα. «Τη δεδομένη στιγμή, και κατόπιν επαφών μας με τη βρετανική αγορά, δεν ανησυχούμε για τις ακυρώσεις κάποιων πτήσεων από το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι ακυρώσεις δεν αφορούν στο σύνολο τους ελληνικούς προορισμούς και προς τα παρόν οι ταξιδιώτες μεταφέρονται με άλλες πτήσεις για την Ελλάδα. Φυσικά, αυτό σημαίνει ταλαιπωρία για τους ίδιους. Ειδικά όταν δεν έχουν ειδοποιηθεί εγκαίρως από τις αεροπορικές εταιρίες». Όπως διευκρίνισε η κ. Σκαρβέλη, «κανείς δεν περίμενε τόσο μεγάλη έκταση στο πρόβλημα που προέκυψε ως μία από τις απροσδόκητες επιπτώσεις της πανδημίας. Σε κάθε περίπτωση, οι πτήσεις των αεροπορικών εταιρειών από την Βρετανία προς τη χώρα μας είναι αυξημένες κατά πολύ, σε σύγκριση με το 2019».
Σοβαρά προβλήματα παρατηρούνται και σε άλλα αεροδρόμια της Ευρώπης, όπως στη Σουηδία, όπου οι πιλότοι της αεροπορικής εταιρείας SAS έχουν κηρύξει απεργία, αλλά και στο Βέλγιο, όπου η Brussels Airlines αναγκάστηκε να ακυρώσει περίπου 700 πτήσεις της.
Στο αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ του Παρισιού οι υπάλληλοι ετοιμάζονται για κινητοποιήσεις ζητώντας αυξήσεις στους μισθούς τους, ενώ στο αεροδρόμιο του Άμστερνταμ, λόγω της μειωμένης μεταφορικής του ικανότητας, οι αεροπορικές εταιρείες στρέφονται σε μικρότερα αεροσκάφη. Η Air Serbia μειώνει τα επίπεδα πληρότητας κατά 28% στις πτήσεις προς Βελιγράδι από την Πέμπτη, ενώ η λετονική AirBaltic εγείρει απαιτήσεις αποζημίωσης από τον φορέα εκμετάλλευσης του ολλανδικού αεροδρομίου.