Η Μαρία Τόκτωρ, Επικεφαλής Στρατηγικής Ανάπτυξης των Grecian Air Seaplanes και «Ελληνικά Υδατοδρόμια» καιρό τώρα βάζει επί χάρτου τα σχέδια για την απογείωση των υδροπλάνων στους ελληνικούς αιθέρες. Τώρα, όπως λέει η ίδια, η ελληνική εταιρεία ολοκλήρωσε το deal με τη Viking για την άφιξη των δύο πρώτων υδροπλάνων στον Καναδά, η εκπαίδευση των πληρωμάτων ολοκληρώθηκε ενώ προαναγγέλλει επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ από κονσόρτιουμ ευρωπαϊκών funds.
«Με τις τελευταίες παρεμβάσεις που δρομολογεί το Υπουργείο Μεταφορών αναμένουμε να ξεπεραστεί κάθε εμπόδιο στην ανάπτυξη υδατοδρομίων, διότι υδροπλάνα χωρίς υδατοδρόμια δεν μπορούν να υπάρξουν», ανέφερε η Επικεφαλής Στρατηγικής Ανάπτυξης της Grecian Air Seaplanes και της «Ελληνικά Υδατοδρόμια». Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι το πτητικό έργο τον υδροπλάνων δεν είναι ανταγωνιστικό προς τις αεροπορικές εταιρείες. «Αντίθετα, ακολουθούμε το όραμα της χώρας για συνδυασμένες μεταφορές, διότι το υδροπλάνο των 19 μόλις θέσεων μόνο συμπληρωματικά θα μπορούσε να λειτουργήσει, δημιουργώντας ευκαιρίες για τη σύναψη γόνιμων συνεργασιών με αεροπορικές εταιρείες», τόνισε.
Σχετικά με την εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια», η κ. Τόκτωρ, αφού πρώτα υποστήριξε ότι είναι η μόνη εταιρεία που έχει αδειοδοτήσει και λειτουργήσει πλήρως υδατοδρόμια στην Ελλάδα και είναι φορέας λειτουργίας των τριών υδατοδρομίων σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα, ηγείται ως επικεφαλής ένωσης εταιρειών της αδειοδότησης 40 ακόμη υδατοδρομίων.
Αναλύοντας το επενδυτικό της πλάνο στη διάρκεια του 5ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022, που διοργανώθηκε από τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, η Μαρία Τόκτωρ αποκάλυψε ότι η Grecian Air Seaplanes ολοκλήρωσε τη συμφωνία με την Viking για τα δυο πρώτα δικινητήρια υδροπλάνα, με στόχο την άφιξή τους το καλοκαίρι. Μάλιστα, στις 21 Μαΐου επέστρεψαν τα πρώτα πληρώματα από τον Καναδά, όπου έλαβαν την εργοστασιακή εκπαίδευση και επέστρεψαν πίσω ως κυβερνήτες και εκπαιδευτές.
«Ερχόμαστε και επιδιώκουμε να καλύψουμε τις ανάγκες των πολιτών, κυρίως δε των νησιωτών, στη μετακίνησή τους, είτε ανάμεσα στα νησιά, αλλά και την διασύνδεση της νησιωτικής με την ηπειρωτική χώρα», συμπλήρωσε. Στην πλήρη ανάπτυξη της, η επένδυση των δυο εταιρειών υπό την «ομπρέλα» του επενδυτικού group γερμανικών και ελβετικών συμφερόντων που ανήκουν, θα ξεπεράσει τα 180 εκατ. ευρώ, με σκοπό την δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων που θα ξεπεράσουν τα 100 σε όλη την ελληνική επικράτεια, όπως υποστήριξε η κ. Τόκτωρ.