Μια καινοτομία, η οποία φέρνει το ευρύ κοινό πιο κοντά στη μετακίνηση με ιπτάμενα μέσα, φέρνει στη χώρα μας το Greek Airtaxi Network. Το δίκτυο των αεροταξί στο οποίο συμμετέχουν οι περισσότερες ελληνικές μικρές αεροπορικές εταιρίες, έχει ήδη λανσάρει την πρακτική του empty leg που, παρότι εφαρμόζεται κατά κόρον στο εξωτερικό, είναι πρωτόγνωρη για τα ελληνικά δεδομένα.
Στην πράξη, το empty leg είναι η κενή πτήση στην οποία έχει την ευκαιρία να μπει ένας επιβάτης με πολύ λογικό κόστος (τους λόγους που συμβαίνει αυτό, θα το εξηγήσουμε παρακάτω). Έτσι, έχουν όλοι την ευκαιρία να ταξιδέψουν από και προς κάποιο ελληνικό νησί για παράδειγμα, με κάποιο business jet, μικρό αεροπλάνο ή ελικόπτερο. Και να κάνουν ένα ονειρεμένο, ασφαλές, άνετο και γρήγορο ταξίδι με πολυτέλεια που θα απολάμβανε ένας… μεγιστάνας.
Τι είναι το empty leg
Το empty leg (όπου αλλιώς ονομάζεται κενή πτήση), εξ ορισμού είναι η πτήση όταν χρειάζεται το αεροσκάφος να μετακινηθεί από το ένα σημείο στο άλλο χωρίς επιβάτες. Εφόσον και αυτή η διαδρομή επίσης κοστίζει, η πιθανότητα να πουληθεί σε έναν πελάτη που την χρειάζεται δίνει την δυνατότητα στην εταιρία να καλύψει ένα μέρος των εξόδων της. Σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχει ευελιξία στην ημερομηνία, στην τοποθεσία και στην τιμή. Το πραγματικό πλεονέκτημα της κενής πτήσης – empty leg – είναι ότι χρεώνεται μόνο η μία πτήση και όχι το κόστος της επιστροφής του αεροσκάφους στην βάση. Αυτή θεωρείται η πλέον κατάλληλη λύση για όσους ενδιαφέρονται για πτήσεις μίας διαδρομής ( ή διπλής με μεγάλο χρόνο αναμονής ενδιάμεσα).
Κατ’ επέκταση η κράτηση μιας κενής πτήσης θέτει αυτομάτως τον πελάτη στην δεύτερη θέση. Οποιαδήποτε αλλαγή στην αρχική κράτηση μπορεί να επηρεάσει την απόδοση της κενής πτήσης , μέχρι το σημείο της πλήρους ακύρωσης. Η Greek Airtaxi Network έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην προώθηση αυτής της ιδέας στην ελληνική αγορά, με τις συνεργαζόμενες εταιρίες να αναγνωρίζουν ότι ο πελάτης έχει πληρώσει και για την κενή πτήση και εάν καταφέρει αυτή να πουληθεί, είναι προς το δικό του συμφέρον. Για να γίνει ακόμα πιο ελκυστική η ιδέα της GATN στους επιβάτες, πουλά και διαθέσιμες θέσεις στις κενές πτήσεις. Αξιοποιώντας την ολοκαίνουρια εξατομικευμένη εφαρμογή CRM που έχει λανσάρει η GATN, διανέμει αυτόματα την διαθεσιμότητα των κενών πτήσεών της σε πιθανούς αγοραστές και εξειδικευμένες ιστοσελίδες σε όλο τον κόσμο. Δίνει δε το δυνατότητα να δημοσιεύσει κανείς το αίτημά του για μία συγκεκριμένη ημερομηνία και διαδρομή.
Το παράδειγμα
Για να καταλάβουμε καλύτερα τι είναι το empty leg και γιατί είναι καινοτόμο και ειλικρινές από την πλευρά της Greek Airtaxi Network, αξίζει να δούμε το παράδειγμα που δίνει: Ας υποθέσουμε ότι ο Μιχάλης χρειάζεται μια πτήση one-way από το σημείο Α στο σημείο Β με ιδιωτικό τζετ ή ελικόπτερο. Τώρα, ας υποθέσουμε ότι υπάρχει διαθέσιμο αεροσκάφος για το ταξίδι του, που έχει σταθμεύσει στο σημείο Α.
Το πρώτο σκέλος της πτήσης (first leg) προβλέπει ότι ο Μιχάλης επιβιβάζεται στο αεροσκάφος που «έκλεισε» και πετά από το σημείο Α στο σημείο Β. Το ίδιο αεροσκάφος, αφού αποβιβάσει τον Μιχάλη στο σημείο Β, θα επιστρέψει άδειο στο σημείο Α που είναι η βάση του. Αυτό είναι το empty leg. Το αεροσκάφος θα κάνει άδειο την πτήση της επιστροφής στη βάση του όπου θα ανεφοδιαστεί και θα ετοιμαστεί για την επόμενη κλεισμένη πτήση του.
Οι empty legs πτήσεις είναι διαθέσιμες για μικρό χρονικό διάστημα, όμως προσφέρονται σε μεγάλη έκπτωση, με την τιμή να φτάνει ως και κατά 75% μειωμένη σε σχέση με την κανονική charter πτήση. Με αυτό τον τρόπο, βγαίνει κερδισμένη και η αεροπορική, η οποία –παρότι παρέχει τη θέση σε τιμή κόστους- καλύπτει ένα μέρος των εξόδων της για την πτήση της επιστροφής στη βάση, αλλά και ο πελάτης, ο οποίος έχει την ευκαιρία να ταξιδέψει με μεγάλο discount. Η ταχύτητα και η ευκολία που παρέχουν οι διαδικτυακές υπηρεσίες σήμερα, το εύχρηστο application της GATN και η πληθώρα των εταιριών που είναι ενταγμένες σε αυτή, μόνο ως θετικά μπορούν να εκληφθούν.
Τα συν και τα πλην
Όπως όλα τα πράγματα στη ζωή, έτσι και η καινοτόμος για τα ελληνικά δεδομένα πρακτική των empty legs πτήσεων έχει τα θετικά και τα αρνητικά της. Ας δούμε ποια είναι αυτά, όπως τα περιγράφει η Greek Airtaxi Network.
Με τα αεροπλάνα και ελικόπτερα συχνά να είναι προσωρινά τοποθετημένα έξω από τη βάση τους, υπάρχει η δυνατότητα ο αγοραστής να ζητήσει μια πτήση από ένα σημείο κοντά στο σημείο όπου το αεροπλάνο ή ελικόπτερο είναι προσωρινά σταθμευμένο. Ως εκ τούτου, ο πελάτης μπορεί να έχει σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων, επειδή μπορεί να αποφύγει το κόστος επανατοποθέτησης. Με αυτό τον τρόπο, το κόστος της πτήσης μπορεί να είναι και κατά 75% μειωμένο, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές είναι διαπραγματεύσιμες εάν ο πελάτης είναι ευέλικτος. Η πρακτική αυτή είναι ιδανική σε όσους δεν είναι… πλάσματα του στρατιωτικού προγράμματος και αναζητούν την εκμετάλλευση μιας ευκαιρίας για πτήση της τελευταίας στιγμής.
Στα αρνητικά, τώρα, περιλαμβάνεται το γεγονός ότι οι empty legs πτήσεις είναι πτήσεις χωρίς επιστροφή. Ότι είναι διαθέσιμες για μικρό χρονικό διάστημα και υπόκεινται σε αλλαγές της τελευταίας στιγμής. Επιπλέον, είναι διαθέσιμοι μόνο περιορισμένοι προορισμοί. Αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα σε αυτή τη ζωή…
Πηγή: Dealnews.gr