Αυτές τις μέρες, η Superior Air εφαρμόζει κάτι που είναι πρωτοποριακό, αλλά και ταυτόχρονα… αυτονόητο για το ελληνικό και όχι μόνο aviation. Ο λόγος για το Safety Briefing Video, δηλαδή την ενημέρωση των επιβατών του αεροσκάφους μέσω βίντεο σε ό,τι αφορά την πρόσβαση, την ασφάλεια και τις πληροφορίες που χρειάζεται να ξέρουν.
Ουσιαστικά, λίγο πριν ο επιβάτης επιβιβαστεί στο air taxi, λαμβάνει ένα link με ένα βίντεο σε μια εύχρηστη πλατφόρμα, όπως το YouTube. Στο βίντεο – το οποίο έχει επιμεληθεί ο Νίκος Δανιηλίδης, ενώ το Greek Helicopters που, σε συνεργασία με το Greek Airtaxi Network ανέπτυξαν την ιδέα, έχει επιμεληθεί το τεχνικό κομμάτι – δίνονται πληροφορίες για τρόπο προσέγγισης στο ελικόπτερο, για τη θέση των σωσίβιων, τη λειτουργία των ζωνών, τη χρήση των παραθύρων κτλ.
Το Safety Briefing Video το εφαρμόζει πρώτη η Superior σε όλο της το στόλο, καθώς θα λειτουργεί σε όλα τα αεροσκάφη του airtaxi, όχι μόνο με αποστολή στον επιβάτη, αλλά και μέσω QR Code που βρίσκεται σε ευδιάκριτα σημεία στην καμπίνα.
Όμως αυτή δεν είναι η μόνη… αυτονόητη πρωτοποριακή τεχνολογία που υιοθετεί η Superior Air. Η εταιρεία, ταυτόχρονα με το link του Preflight Briefing, αποστέλλει στον επιβάτη και link απο την πλατφόρμα AviTracer. Έτσι, μπορεί να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για τον τόπο στον οποίο βρίσκεται το πτητικό μέσο, την ταχύτητα, το χρόνο άφιξης/αναχώρησης και πολλά ακόμα.
Όπως εξηγεί στο ΑΑΑ ο εκ των πρωτεργατών του AviTracer και ιδρυτής του Greek Helicopters, Δημήτρης Βερβερέλης «το AviTracer είναι μια (πολύ) μικρή συσκευή, η οποία δίνει όλες τις πληροφορίες για την πτήση και το αεροσκάφος με μεγάλη ακρίβεια και μικρό κόστος. Δεν εφηύραμε τον τροχό. Απλά χρησιμοποιήσαμε την υπάρχουσα τεχνολογία προσαρμοσμένη στις ανάγκες και προς όφελος του aviation. Σε συνεργασία με τον υπεύθυνο για τον προγραμματισμό της πλατφόρμας, Κώστα Αντωνόπουλο, επίσης πιλότο, βρισκόμαστε σε συνεχή διαδικασία ανάπτυξης του συστήματος».
Από τη συσκευή που βρίσκεται στο αεροσκάφος, το γραφείο flight operations -για παράδειγμα- στο έδαφος μπορεί να βλέπει πληροφορίες της πτήσης και της διαδρομής, όπως ύψος, θέση, ταχύτητα αποτυπωμένα σε χάρτη της επιλογής του, όπως δορυφορικό ή ακόμα και αεροπορικό. Παράλληλα, η εταιρεία ή ο broker μιας πτήσης μπορεί, μέσω ενός link που θα παρέχει στον πελάτη/επιβάτη, να του δίνει πρόσβαση σε κάποια από αυτά τα στοιχεία, όπως θέση του αεροσκάφους, υπολογιζόμενο χρόνο άφιξης κτλ.
Την ίδια ώρα, η εταιρεία μπορεί να ελέγχει ταυτόχρονα το σύνολο του στόλου της, ενώ στα αβαντάζ του συστήματος είναι η λειτουργία push notifications. Με αυτό τον τρόπο, ο flight operation manager μπορεί να λαμβάνει πληροφορίες για τη θέση του αεροσκάφους, καθώς και extra info από το χειριστή. Με απλά λόγια ένα αυτοματοποιημένο μήνυμα φτάνει στο κινητό του FOM την ώρα που ο πιλότος εκκινεί, απογειώνεται από ένα αεροδρόμιο ή ελικοδρόμιο, προσγειώνεται ή ακόμα και όταν μπαίνει στην Τερματική περιοχή των Αθηνών.
Η καταγραφή και αποτύπωση των πτήσεων βοηθάει εξαιρετικά τις σχολές πιλότων, μιας και εκτός της παρακολούθησης των εκπαιδευτικών αεροσκαφών σε πραγματικό χρόνο οι εκπαιδευτές έχουν τη δυνατότητα μετά την προσγείωση να δουν την αποτύπωση της πτήσης και να συζητήσουν με το μαθητή για αυτή κατά τη διάρκεια του debriefing. Στοιχεία που κρατούνται στο αρχείο για ένα χρόνο.
Ήδη, η Αερολέσχη Δεκελείας χρησιμοποιεί το AviTracer για την παρακολούθηση των αεροσκαφών της κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικών πτήσεων αλλά και προπόνησης των αεραθλητών αφού για τους τελευταίους αποτελεί εξαιρετικό βοήθημα στην προετοιμασία τους.
Η πρωτοπορία του AviTracer είναι ότι δεν χρησιμοποιεί δορυφόρο, όπως οι ανάλογες υπάρχουσες συσκευές, οι οποίες είναι πολύ ακριβές ως συσκευές αλλά και και ως υπηρεσία και δίνουν info ανά δύο περίπου λεπτά, χρησιμοποιώντας δορυφόρο που στέλνει πληροφορίες στο server. Εδώ, το AviTracer χρησιμοποιεί κεραίες κινητής τηλεφωνίας (ανεξαρτήτως παρόχου ή χώρας) χαμηλώνοντας δραματικά το κόστος και στέλνοντας data ανά 10 δευτερόλεπτα, γεγονός που κάνει τις πληροφορίες πραγματικά real time. Οι μόνοι “περιορισμοί” είναι ότι το σύστημα είναι δοκιμασμένο μέχρι τα 8.000 πόδια και τους 300 κόμβους την ώρα, και γι αυτό απευθύνεται σε ελαφρά αεροσκάφη, εταιρείες αεροταξί συνήθως ελικοπτέρων και σχολες. Για τη Γενικη Αεροπορία διατίθενται και αυτόνομες συσκευές και σύντομα θα υπάρχει και εφαρμογή για το iPhone.
Σε αυτή την ελληνική προσπάθεια, η Superior Air έδειξε εμπιστοσύνη από την πρώτη στιγμή, συμμετέχοντας μάλιστα στις beta δοκιμές με εκατοντάδες ώρες πτήσης κατά τη διάρκεια του φετινού χειμώνα ώστε να είναι έτοιμη για την καλοκαιρινή σεζόν.
Σήμερα, το σύστημα έχει ήδη τοποθετηθεί σε όλα τα αεροσκάφη της εταιρείας και βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία καθότι με την αύξηση του στόλου σε 11 ελικόπτερα και 7 αεροπλάνα έγινε πιο επιτακτική η ανάγκη συντονισμού και ελέγχου των μέσων, ενώ ανάλογο ενδιαφέρον έχουν δείξει και άλλες εταιρείες του χώρου, οι οποίες έχουν ζητήσει και λάβει συσκευή demo, με κάποιες να σχεδιάζουν ως το τέλος του μήνα να αξιοποιήσουν την πλατφόρμα AviTracer για το σύνολο του στόλου τους.
Η παραπάνω πρωτοβουλία, υποστηρίζεται σθεναρά από το Greek Airtaxi Network, το οποίο ευελπιστεί ότι θα αποτελέσει κοινό τόπο για όλες τις εταιρείες του aviation (και) στην Ελλάδα. Άλλωστε, πρόκειται για… αυτονόητες υπηρεσίες, τις οποίες άλλοι κλάδοι χρησιμοποιούν εδώ και αρκετό καιρό, ενώ το Greek Airtaxi Network πάντα ενθαρρύνει πρωτοβουλίες οι οποίες προωθούν την ασφάλεια των πτήσεων, την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών και την προώθηση της χρήσης ελικοπτέρων και αεροπλάνων.