Ήταν 2012 όταν η τεχνική βάση της Ολυμπιακής Αεροπορίας έπαψε να λειτουργεί. Χρειάστηκε να περάσει μια δεκαετία ώστε το τεράστιο υπόστεγο, έκτασης 73.000 τ.μ. που έμεινε ερειπωμένο, να «φλερτάρει» ξανά με την ενεργό χρήση. Και αυτό θα γίνει, καθώς πληροφορίες θέλουν τις διαπραγματεύσεις μεταξύ τους Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και της Aegean για τη μίσθωση της πρώην τεχνικής βάσης της Ο.Α. να βρίσκονται σε πολύ καλό δρόμο.
Οι δύο πλευρές συζητούν για το μεγάλο υπόστεγο της τεχνικής βάσης της “παλιάς” Ολυμπιακής Αεροπορίας, το οποίο έπαψε να λειτουργεί στα τέλη του 2012, όταν ο όμιλος της MIG (σ.σ. η MIG εξαγόρασε τον όμιλο της κρατικής ΟΑ το 2009 και ειδικότερα τις εταιρείες Olympic Air, Olympic Handling και Olympic Engineering) αποφάσισε τη διακοπή λειτουργίας της Olympic Engineering.
Έκτοτε, το μεγάλο υπόστεγο της τεχνικής βάσης της κρατικής ΟΑ ή της μετέπειτα Olympic Engineering δεν επαναχρησιμοποιήθηκε, έπειτα από ανεπιτυχείς διαγωνισμούς αξιοποίησης από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.
Φαίνεται, όμως, ότι η πρώην τεχνική βάση της ΟΑ θα αποκτήσει και πάλι “ζωή”, όπως αποκάλυψε το Capital.gr και εφόσον ευοδωθούν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ΔΑΑ και AEGEAN για τη μίσθωσή της, με τις συζητήσεις να αναφέρονται σε χρονική περίοδο έως το 2046 (το 2046 λήγει και η νέα σύμβαση παραχώρησης του ΔΑΑ).
Αυξημένες είναι οι ανάγκες της τεχνικής βάσης της AEGEAN, έπειτα από την προμήθεια των νέων αεροσκαφών
Η τυχόν μίσθωση του μεγάλου υποστέγου (σύμφωνα με αεροπορικούς αναλυτές μπορεί να φιλοξενήσει από 8 – 12 αεροσκάφη) φανερώνει τις προσπάθειες της AEGEAN για την ενίσχυση των υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης, οι οποίες συγκεντρώνουν πλέον αυξημένες ανάγκες, λόγω της μεγέθυνσης της εταιρείας και της προμήθειας των 46 νέων αεροσκαφών Airbus A320-321neo.
H AEGEAN διαθέτει τρεις τεχνικές βάσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο. Ο κεντρικός σταθμός της τεχνικής βάσης βρίσκεται στο αεροδρόμιο της Αθήνας και διαθέτει δύο υπόστεγα.
Το μεγάλο υπόστεγο της AEGEAN στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” (βρίσκεται στην αντίθετη πλευρά από τη μεγάλη τεχνική βάση της “παλιάς” ΟΑ) εγκαινιάστηκε τον Ιανουάριο του 2009, διαθέτει έκταση 4.800 τ.μ. και χωρητικότητα δυο Airbus Α321.
Επίσης, στο αεροδρόμιο της Αθήνας και στο κτίριο 57 λειτουργεί το δεύτερο υπόστεγο, το οποίο καλύπτει τις ανάγκες συντήρησης του στόλου της Olympic Air.
Κατά τη θερινή περίοδο, λειτουργούν πέντε επιπλέον σταθμοί σε Ρόδο, Κέρκυρα, Κω, Καλαμάτα και Χανιά, με μηχανικούς από το σταθμό της Αθήνας, προκειμένου να εξυπηρετήσουν την αυξημένη επιβατική κίνηση.
Η συντήρηση χωρίζεται σε δύο μέρη. Η “βαριά” συντήρηση (heavy or base maintenance) περιλαμβάνει τις μεγάλες επιθεωρήσεις – ελέγχους, για τις οποίες απαιτούνται ειδικές εγκαταστάσεις και εξειδικευμένο προσωπικό.
Η διάρκεια αυτού του είδους της συντήρησης (9 – 10 μήνες) πραγματοποιείται με το πέρας της καλοκαιρινής σεζόν και πριν ξεκινήσει η νέα καλοκαιρινή σεζόν του επόμενου έτους.
Αντίστοιχα, το δεύτερο μέρος ονομάζεται “γραμμή συντήρησης” (line maintenance) και λειτουργεί 12 μήνες το χρόνο, όλο το 24ωρο.
Στις εργασίες της γραμμής συντήρησης περιλαμβάνονται προγραμματισμένες συντηρήσεις – επιθεωρήσεις σε σκάφος, κινητήρες και συστήματα αεροσκάφους, αλλαγές κινητήρων και αποκαταστάσεις βλαβών.