Με κύρια «όπλα» τη μακροχρόνια εμπειρία της, το «όνομα» που έχει χτίσει όλα αυτά τα χρόνια, αλλά και την ισχύ του Ομίλου στον οποίο εντάσσεται, η ΑIR INTERSALONIKA A.E. ατενίζει με αισιοδοξία το μέλλον, παρά το disruption που προκαλεί (και) στις αερομεταφορές ο πόλεμος στην Ουκρανία. Όπως αποκαλύπτει, μάλιστα, μιλώντας στο ΑΑΑ, ο κυβερνήτης- accountable manager της AIR ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ, Νίκος Βαμβακίδης, η εταιρεία βρίσκεται σε φάση αναζήτησης νέων πτητικών μέσων ώστε να μεγαλώσει τον χώρο της.
Η ΑIR INTERSALONIKA A.E., η οποία λειτουργεί από το 1995 (ο Όμιλος ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ ιδρύθηκε το 1978) ειδικεύεται σε αερομεταφορές προσώπων και ασθενών. Συγκεκριμένα, παρέχει υπηρεσίες charter flights, air taxi operation, sightseeing με ελικόπτερο και air ambulance.
Στο τελευταίο κομμάτι, τα πτητικά μέσα της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ είναι εφοδιασμένα με φορεία και τον απαραίτητο εξοπλισμό και πραγματοποιούν αερομεταφορές για σταθεροποιημένα περιστατικά. «Αξίζει να σημειωθεί», λέει ο κ. Βαμβακίδης στο ΑΑΑ, «ότι ο Όμιλος και η ΑΕΓΑ, παρέχει δωρεάν επείγουσα αερομεταφορά μετά από ατύχημα, σε Ελλάδα και εξωτερικό».
Σε ό,τι αφορά τον στόλο εναέριων μέσων που διαθέτει η εταιρεία, προσώρας διαθέτει δύο αεροσκάφη, ένα Beachcraft C90b και ένα B200 Superking Air, καθώς και ένα ελικόπτερο Airbus 355.
«Στην παρούσα φάση», λέει ο κ. Βαμβακίδης, «είμαστε σε φάση αναζήτησης ενός light jet και ενός ακόμη ελικοπτέρου που θα προστεθούν στο στόλο μας». Και όντως, η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγμάτευση για επταθέσια jet με επιχειρησιακή οροφή τα 40.000 πόδια και ταχύτητες 400knots. «Λόγω της ιδιόμορφης κρίσης που έχει ενσκύψει ωστόσο, δεν έχουμε βρει ακόμα τα κατάλληλα. Έχουμε ανοιχτά τα μάτια μας, διαπραγματευόμαστε και θα πάρουμε τα κατάλληλα αεροσκάφη και ελικόπτερο στη σωστή τιμή. Το βασικότερο είναι να βρούμε αυτά που πληρούν τις προϋποθέσεις μας», σημειώνει ο έμπειρος κυβερνήτης.
Ρωτάμε τις χρήσεις για τις οποίες προορίζονται τα νέα αεροσκάφη τα οποία θα αγοραστούν. Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ έχει προαποφασίσει και το ελικόπτερο και το αεροσκάφος, να εκτελούν το ίδιο operation με τον υπόλοιπο στόλο, ήτοι και charter και air taxi, αλλά και αερομεταφορές ασθενών.
Ο πόλεμος
Ρωτάμε τον κ. Βαμβακίδη εάν αναμένει το disruption που προκαλεί ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι κυρώσεις που επιβάλλονται σε ρωσικά συμφέροντα, να επηρεάσει τον κλάδο, αλλά και τις δραστηριότητες της εταιρείας. «Τα περασμένα χρόνια», απαντά ο κυβερνήτης, «δουλεύαμε αρκετά και με Ουκρανούς και Ρώσους. Έχουμε το αβαντάζ ότι έχουμε και άλλους πελάτες και ότι ακόμα και με την πανδημία, το 2021 πήγαμε πολύ καλά. Τώρα όμως, πιθανότατα θα επηρεαστεί. Και θα επηρεαστεί ολόκληρος ο κλάδος. Γιατί, ξέρετε, με όλη αυτή την ακρίβεια γύρω μας, δεν γίνεται να μην επηρεαστεί. Για παράδειγμα, η ανατίμηση στα καύσιμα αυξάνει και το κόστος του operation».
Στο κομμάτι των αεροδιακομιδών ασθενών, ο κ. Βαμβακίδης επισημαίνει ότι δεν αναμένει κάποια αλλαγή, με δεδομένο ότι η AIR ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ πραγματοποιεί πτήσεις είτε ιδιωτών που πληρώνουν απευθείας, είτε ξένων ασφαλιστικών με τις οποίες συνεργάζεται (απευθείας ή μέσω συμβαλλόμενων brokers).
Αξίζει να σημειωθεί ότι η AIR INTERSALONIKA Α.Ε. απασχολεί οκτώ πιλότους, ενώ στο εμπορικό κομμάτι απασχολεί 2+2 άτομα, καθώς συνεργάζεται με την Airlift. Η συντήρηση των αεροσκαφών γίνεται στο Part 125, στο Άουσμπουργκ της Γερμανίας και του ελικοπτέρου στις εγκαταστάσεις της Airlift, στον Ασπρόπυργο.