Οι καλές προθέσεις του διοικητή της ΥΠΑ –και της συντριπτικής πλειοψηφίας των εργαζόμενων σε αυτή- πολλές φορές ίσως να μην είναι αρκετές. Σε αυτή την απάντηση καταλήγει κανείς, εάν αναρωτηθεί ποια είναι η τύχη του ελικοπτέρου και των αεροσκαφών της Υπηρεσίας.
Οι πληροφορίες του ΑΑΑ είναι απογοητευτικές: Το ελικόπτερο –το οποίο προηγουμένως ανήκε στον ΕΟΤ- μαζί με ένα αεροσκάφος KingAir βρίσκονται ακινητοποιημένα, εκτός υποστέγου, εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες και πιθανότατα θα κατευθυνθούν προς ανακύκλωση. Το Cessna Citation X, βρίσκεται ακινητοποιημένο περίπου έναν χρόνο τώρα. Γιατί;
Κατά τη διάρκεια τροχοδρόμησης, σε ταξίδι στην Κύπρο, είχε καταρρεύσει ο ρηνιαίος τροχός. Το αεροσκάφος δεν επισκευάστηκε, αντιθέτως ιταλική εταιρεία όλους αυτούς τους μήνες κάνει –επί πληρωμή, φυσικά- flight check τα ραδιοβοηθήματα, τα ραντάρ και τον ΕΕΧ! Γεγονός μάλλον περίεργο, εάν σκεφτεί κανείς ότι αυτό το αεροσκάφος είναι και το μοναδικό που έχει απομείνει και άρα θα ήταν εύκολο να επισκευαστεί «εσωτερικά» από την αρμόδια Μονάδα Πτητικών Μέσων της Υπηρεσίας.
Άραγε πόσο θεμιτό είναι να έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός 34 εκατ. ευρώ για να αγοραστεί ένα υπερσύγχρονο αεροσκάφος jet, ώστε να είναι καθηλωμένο επί μήνες. Και, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν μηχανικοί και πιλότοι που πληρώνονται γι’ αυτή τη δουλειά, το έργο να δίνεται από τη χώρα σε ιταλική εταιρεία;
Άλλωστε, και το KingAir, βγήκε εκτός υπηρεσίας μόλις λίγες ημέρες αφότου ήρθε από τη Γερμανία μετά από συντήρηση. Αυτό, έχει τη σημασία του, με δεδομένο ότι το εκεί επισκευαστικό κέντρο «άφησε» το αεροσκάφος να φύγει, υπογράφοντας ότι δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα και μπορεί να συνεχίσει να πετά με ασφάλεια. Γιατί όμως βγήκε εκτός μετά από το preflight της ΜΠΜ; Ποιος έχει την ευθύνη γι’ αυτό;
Και για το τέλος, ένα ακόμα ερώτημα: Τι απέγινε η Ντακότα που βρισκόταν στον περίβολο των παλαιών εγκαταστάσεων;