Βαθαίνει η κόντρα μεταξύ της Qatar Airways και της Airbus για τα αεροσκάφη A350. Ο αεροναυπηγικός κολοσσός ανακοίνωσε ότι κατήγγειλε μια ξεχωριστή σύμβαση με τον αερομεταφορέα για 50 μικρότερα αεροσκάφη A321neo, τα οποία η Qatar προόριζε για την εκτέλεση νέων δρομολογίων.
Η κίνηση αυτή οδηγεί τη διαφωνία των δύο εταιρειών προς τις δικαστικές αίθουσες. Άλλωστε, ήδη έχει οριστεί δικαστική ακρόαση, τον Απρίλιο, σε δικαστήριο του Λονδίνου όσον αφορά την αξίωση της Qatar Airways για αποζημίωση άνω των 600 εκατ. δολαρίων από την Airbus με αφορά ελαττώματα στα αεροσκάφη Α350.
Η Airbus αποκάλυψε ότι αποχωρεί από τη σύμβαση με την Qatar Airways για τα A321neo κατά τη διάρκεια συνάντησης προγραμματισμού σχετικά με τη διαμάχη των δύο εταιρειών για τα A350, ενώπιον τμήματος του Ανώτατου Δικαστηρίου της Βρετανίας την Πέμπτη, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Reuters.
“Επιβεβαιώνουμε ότι καταγγείλαμε τη σύμβαση για 50 A321 με την Qatar Airways σύμφωνα με τα δικαιώματά μας”, δήλωσε εκπρόσωπος της Airbus μετά από μια κατάθεση έκθεσης με τα προκαταρκτικά επιχειρήματα της εταιρείας στο δικαστήριο για τη διαμάχη τους για τα A350.
Η Qatar Airways αναμένεται να παλέψει ώστε να μην ακυρωθεί η σύμβαση για τα A321neo, αφού είπε ότι σχεδιάζει να παραλάβει τα τζετ παρ’ όλο που αρνείται να παραλάβει άλλα A350 μέχρι να επιλυθεί μια διαμάχη της με την Airbus με αφορμή τη διάβρωση της επιφάνειας στα μεγαλύτερα αεροσκάφη που έχει ήδη παραλάβει.
Η αεροπορική εταιρεία αναφέρει σε δικαστικά έγγραφα ότι “επεξεργάζεται τις πρακτικές συνέπειες” της απόφασης για τα A321, προσθέτοντας ότι η Airbus δεν έχει το δικαίωμα να δηλώσει “cross-default” με αφορμή την άρνησή της να παραλάβει επιπλέον A350.
Η Qatar Airways σχεδιάζει να αξιοποιήσει τα A321 για να ξεκινήσει δρομολόγια σε νέες αγορές όπου δεν υπάρχει επί του παρόντος αρκετή ζήτηση για μεγαλύτερα αεροσκάφη.
Το πρώτο A321neo πρόκειται να παραδοθεί στην Qatar Airways τον Φεβρουάριο του 2023, σύμφωνα με τα έγγραφα της αεροπορικής εταιρείας. Οι ειδικοί του κλάδου λένε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο αεροσκάφους μπορεί εύκολα να μεταπωληθεί, σε αντίθεση με την πτώση της ζήτησης για μεγάλα τζετ όπως το A350, που επιδεινώθηκε λόγω της πανδημίας.