Το Στρατιωτικό Αεροδρόμιο των Μεγάρων, που χρησιμοποιεί η Αεροπορία Στρατού και που ένα μέρος του έχει παραχωρήσει στην Γενική Αεροπορία έχει γίνει το μήλον της έριδος για ορισμένους κύκλους στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που επιχειρούν να μεθοδεύσουν απίστευτες εισηγήσεις. Μία από αυτές είναι να γίνει… έξωση στην Αεροπορία Στρατού, στην οποία ανήκει το αεροδρόμιο, προκειμένου να αναλάβει η ΥΠΑ την εξ ολοκλήρου διαχείριση.
Όσο κι αν ρωτήσαμε, επίσημη απάντηση από την ΥΠΑ επί του θέματος δεν λάβαμε. Ίσως να πρόκειται για προσωπικές εισηγήσεις ορισμένων. Όμως κύκλοι στην Αεροπορία Στρατού φαίνεται ότι έχουν λάβει γνώση αυτής της «παράλογης πρότασης» και ήδη έχουν αρχίσει να αντιδρούν, αφού βλέπουν ότι όχι μόνο σηκώνουν τα βάρη που δεν τους αναλογούν αλλά χρησιμοποιούνται από ορισμένους που θέλουν να παίξουν μικροπολιτικά παιγνίδια. Ποιοι ευθύνονται, λοιπόν, γι’ αυτή την κατάσταση και ποιοι οφείλουν να αντιδράσουν άμεσα;
Για την υπόθεση είναι ήδη ενήμερο το υπουργείο Μεταφορών, που δείχνει φαινομενικό ενδιαφέρον, παραπέμποντας την υπόθεση στις καλένδες ενώ ήδη στο «ελληνικό πεντάγωνο» έχει αρχίσει να είναι έκδηλος ο εκνευρισμός με όσα ακούγονται ότι μεθοδεύονται από ορισμένους στην ΥΠΑ.
Απώλεια κρατικών εσόδων
Ουσιαστικά, μιλάμε για το μοναδικό αεροδρόμιο Γενικής Αεροπορίας στην Αττική, το οποίο υπολειτουργεί με αποτέλεσμα όσες εταιρείες δραστηριοποιούνται εκεί να πλήττονται και το δημόσιο να καταγράφει καθημερινά σημαντική απώλεια εσόδων.
Στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο βρίσκεται και η μοναδική αεραθλητική λέσχη που δραστηριοποιείται στον τομέα των ελευθέρων αλμάτων με αλεξίπτωτο από αεροπλάνο στην Αττική. Εκτός από το πολύ σημαντικό κομμάτι της εκπαίδευσης που παρέχει σε ερασιτέχνες αλλά και επαγγελματίες του είδους, αποτελεί και το μοναδικό μέρος συντήρησης αποστράτων σε ελεύθερο άλμα με αλεξίπτωτο. Η περιορισμένη λειτουργία που έχει τα Σαββατοκύριακα το αεροδρόμιο αναγκάζει πολλούς πολίτες – στην πλειοψηφία τους τουρίστες, που έρχονται στην Αθήνα να μην πραγματοποιούν το όνειρό τους! Δεν είναι μόνο η απώλεια εσόδων για το κράτος, δεν είναι η δυσφήμιση που γίνεται σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο, όσο ο οικονομικός στραγγαλισμός στον οποίο οδηγούν οι συγκεκριμένοι κύκλοι με την συμπεριφορά τους επαγγελματίες με διεθνή καταξίωση κι εν τέλει στο λουκέτο.
Ρισκάρουν με ΕΛ.ΑΣ. και Πυροσβεστική
Από αυτή την «παράλογη στάση» που έχει υιοθετηθεί από κύκλους της ΥΠΑ κινδυνεύει να δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα στο έργο της Ελληνικής Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής.
Υπενθυμίζεται ότι στο αεροδρόμιο των Μεγάρων πραγματοποιείται η συντήρηση των ελικοπτέρων ΕΛ.ΑΣ. και Πυροσβεστικής, από 100% ελληνικά χέρια, που έχουν αποσπάσει διακρίσεις και κολακευτικά σχόλια από εταιρείες κολοσσούς του εξωτερικού, καταφέρνοντας να έχουν τεχνική διαθεσιμότητα από 98% έως 100%. Είναι τα μοναδικά Σώματα παγκοσμίως που έχουν όλα τα πτητικά τους μέσα με τέτοιες διαθεσιμότητες.
Σύμφωνα με την ΝΟΤΑΜ που έχει εκδώσει η ΥΠΑ, ελικόπτερο της ΕΛ.ΑΣ. ή της Πυροσβεστικής θα πρέπει να ζητήσει μία ώρα νωρίτερα άδεια προσγείωσης. Δηλαδή, εάν ένα ελικόπτερο Super Puma της πυροσβεστική παρουσιάσει κατά την διάρκεια κατάσβεσης εκτάκτως πρόβλημα δεν θα μπορεί να προσγειωθεί να λάβει την απαραίτητη τεχνική υποστήριξη εάν δεν έχει περάσει μία ώρα από την στιγμή αναγγελίας της βλάβης, ακόμη κι αν επιχειρεί δίπλα, στην Ελευσίνα, την Σαλαμίνα ή την Πάρνηθα! Κι αυτό γιατί έτσι… διατάζει η ΥΠΑ. Εάν βέβαια είναι σε αργία, δεν μπορεί να προσγειωθεί γιατί η ΥΠΑ έχει βάλει λουκέτο.
Το ίδιο συμβαίνει και για τα ελικόπτερα της πυροσβεστικής που πραγματοποιούν τις αεροδιακομιδές ασθενών. Όσο κι αν η Αεροπορία Στρατού βοηθάει κάνοντας ενέργειες που δεν της αναλογεί, ορισμένοι που έχουν υιοθετήσει αυτή την πολιτική θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, τα πληρώματα και τα εναέρια μέσα του Πυροσβεστικού Σώματος και της ΕΛ.ΑΣ
Τα έργα που δεν έγιναν
Τα τελευταία γεγονότα έχουν κάνει πολλά στόματα – κυρίως από στρατιωτικές πηγές – να ανοίγουν για την συμπεριφορά που επιδεικνύουν ορισμένοι από την ΥΠΑ στο Στρατιωτικό Αεροδρόμιο των Μεγάρων, σε σημείο που να αναρωτιούνται κάποιοι εάν αυτή πηγάζει εξαιτίας κάλυψης που ενδεχομένως έχουν από κάποιους στο υπουργείο Μεταφορών ή ακόμα και στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
Σύμφωνα με το Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ ΥΠΑ, ΑΣ και υπουργείων Μεταφορών και Εθνικής Άμυνας, η ΥΠΑ είχε μεταξύ άλλων υποχρέωση να φτιάξει και δεύτερο διάδρομο, με κόστος 1,5 εκατ. ευρώ. Ο δεύτερος διάδρομος δημιουργήθηκε. Μόνο που εξαιτίας κάποιων πρόσθετων επεμβάσεων κόστισε… 10 εκατ. ευρώ. Και δεν λειτούργησε ποτέ! Για την ακρίβεια δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ούτε για πάρκινγκ. Ο λόγος ήταν γιατί ταυτόχρονα προβλεπόταν να κατασκευαστεί νέος πύργος ελέγχου, που να μπορεί να εξυπηρετήσει και τα δύο τμήματα. Ο παλιός πύργος βρίσκεται ακριβώς στην άκρη του νέου διαδρόμου, άρα κόβει κάθε απόπειρα προσγείωσης.
Από το 2005 έως σήμερα, λόγω περίεργων αναβολών και αξιοσημείωτων μεθοδεύσεων αυτό δεν έγινε ποτέ. Έτσι, το στρατιωτικό σκέλος του αεροδρομίου ορισμένες ώρες – κυρίως όταν υπάρχει αιχμή – δεν μπορεί να λειτουργήσει όπως πρέπει. Μιλάμε για τις ένοπλες δυνάμεις της χώρας. Για ένα νευραλγικό τμήμα της Αεροπορίας Στρατού, που εξαιτίας ορισμένων που δεν έχουν φέρει σε πέρας τα έργα που έχουν δεσμευτεί και υπογράψει εδώ και 15 χρόνια, στην ουσία «παίζουν» με την εύρυθμη λειτουργία – για να μην πούμε με την ασφάλεια – όλων.
Πηγή: Enoikos.gr