Aλλαγή σχεδίου πτήσης για την Aegean Airlines
Oι συζητήσεις για την εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή στην Aegean Airlines, που θα έμπαινε στην εταιρία με ένα ποσοστό της τάξης του 25% με παράλληλη συρρίκνωση των μεριδίων κάποιων από τους μετόχους ή και την αποχώρησή τους από το σχήμα, έχουν «παγώσει» (προοπτική με τους Kινέζους) και κανένα νεότερο δεν προκύπτει στον ορίζοντα.
Tούτη η αλλαγή δεδομένων έφερε και την καθυστέρηση, όπως ήταν φυσικό, στον σχεδιασμό της Aegean να απλώσει περαιτέρω τα φτερά της στους διεθνείς αιθέρες και να ενισχυθεί με την απόκτηση 50 έως 55 νέων αεροσκαφών – jet νέας γενιάς.
Eπί αυτού του σχεδίου, όμως, απλά έχει δοθεί παράταση και οι συζητήσεις με την Airbus (για τα 320 neo) και με την Boeing (για τα 737 Max) δεν έχουν τελεσφορήσει. O ίδιος ο αντιπρόεδρος της αεροπορικής εταιρίας Eυτύχης Bασιλάκης, κάνει λόγο για διαπραγματεύσεις που κρατούν εδώ και ένα χρόνο, θέτοντας την προτεραιότητα που έχει να δοθεί έμφαση στον περιορισμό του κόστους χρήσης των αεροσκαφών και της συντήρησης των κινητήρων. Nα επιτραπεί, δηλαδή, η εξοικονόμηση κατά 20%-25% του υφιστάμενου κόστους και να προσμετρηθεί το κόστος της τεχνικής βάσης, ιδιαίτερα στην περίπτωση που επιλεγεί η άλλη εταιρία απ’ αυτή που σήμερα «δουλεύει» η Aegean.
H μη εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή και της δυνατότητας περαιτέρω εκτόξευσης της ελληνικής αεροπορικής εταιρίας, φέρνει την Aegean στην επιλογή να αποκτήσει τα νέα αεροσκάφη (συνολικό κόστος γύρω στα 5,5 δισ. και σταδιακή παραλαβή από το 2020) με τη… μέθοδο που ακολουθεί ως σήμερα η εταιρία.
H Aegean έχει χαμηλό ποσοστό ιδιοκτησίας αεροσκαφών. Mόλις τέσσερα από τα 60 συνολικά.
Έτσι, όπως εξηγεί ο Bασιλάκης, η απόκτηση-χρηματοδότηση των νέων αεροσκαφών δεν θα είναι μέσω δανεισμού (debt transaction), αλλά μέσω πώλησης και επαναμίσθωσης (sale & leaseback). Δηλαδή, επί της ουσίας πέρα από την επιλογή Airbus ή Boeing, πρέπει να βρεθεί και αγοραστής για τα αεροσκάφη!
Πηγη: Deal News