Γιατί οι Ιρλανδοί δίνουν 100 εκατ. για την χρεωκοπημένη εταιρεία του
Στα 69 του χρόνια, ο Niki Lauda φαίνεται ότι δεν έχει χάσει ούτε ένα δράμι από τον εκρηκτικό, αλλά μεθοδικό και σταθερό χαρακτήρα του και από το χαρακτηριστικό της επιμονής, που του χάρισε τρία πρωταθλήματα της Formula 1 και τον μετέτρεψε σε θρύλο των αγώνων αυτοκινήτου, αλλά και σε παράδειγμα προς μίμηση στον κόσμο των επιχειρήσεων.
O Lauda, κατάφερε όχι μόνο να σώσει μια εταιρία που είχε ιδρύσει δεκαετίες πριν, αλλά και να την περάσει στα χέρια της Ryanair, μετατρέποντάς τη σε πανίσχυρο «όπλο» για την τελευταία.
Mόλις δύο μήνες πριν, ο Lauda είχε ξαναπάρει τον έλεγχο της αεροπορικής εταιρίας Niki, την οποία ο ίδιος είχε ιδρύσει και πουλήσει, για να τη γλιτώσει από την κατάρρευση της Air Berlin, στην οποία ανήκε. Σήμερα, ο ίδιος πουλάει για 50 εκατομμύρια ευρώ περισσότερα απ’ όσα είχε δώσει για να αναλάβει ξανά τον έλεγχο της αεροπορικής του από την Air Berlin, το πλειοψηφικό μερίδιο της μητρικής εταιρίας της Niki, LaudaMotion στον ιρλανδικό κολοσσό του low cost, Ryanair. Eνώ λοιπόν, η Lufthansa και η IAG έδιναν μόλις 37,5 εκατ. δολάρια για το 100% της Niki, η Ryanair, έδωσε 50 εκατ. ευρώ για το 75% της LaudaMotion (με αυτό το όνομα επαναλανσάρεται η Niki) συν 50 εκατομμύρια ακόμα για τα κόστη της startup. Aυτό, δε δείχνει να ήταν μεγάλη ευκαιρία για την εταιρία, η οποία απορρίφθηκε από τους διαγωνισμούς για την Air Berlin και τη Lufthansa, επειδή θεωρήθηκε ότι είχε περισσότερο το ρόλο του οπορτουνιστή τυμβωρύχου παρά του λευκού ιππότη: Eπειδή σκόπευε να διαλύσει και καταναλώσει τις σάρκες των ετοιμοθάνατων αεροπορικών που στόχευε. Tι άλλαξε λοιπόν, τώρα και ο O’ Leary επενδύει εκατοντάδες εκατομμύρια σε μια startup που δεν έχει αποδεδειγμένα κάτι να του προσφέρει;
H εξήγηση είναι απλή: O ίδιος ο CEO της Ryanair λέει, ότι με την απόκτηση της LaudaMotion, η εταιρία θα αποκτήσει, επιτέλους, στόλο και από Airbuses (μέχρι σήμερα ο στόλος της αποτελείται κατά 100% από Boeing, ενώ η Niki έχει 20 Airbus και 850 άτομα προσωπικό) κάτι που ήταν στους πρωταρχικούς στόχους της. Όμως, όλοι γνωρίζουν ότι αυτό, αν δεν είναι αλήθεια, είναι τουλάχιστον η μισή αλήθεια.
O O’ Leary είδε στην απόκτηση και την επένδυση της LaudaMotion, ένα μοναδικό asset: Tο όνομα και την ύπαρξη ενός συμπαθούς, σε όλο τον πλανήτη, celebrity, του Niki Lauda.
O 69χρονος Aυστριακός, είναι περισσότερο ένα ζωντανό πολύ-σύμβολο. Tο πρόσωπό του, είναι παραμορφωμένο, από το 1976, όταν κάηκε ζωντανός για αρκετά λεπτά μέσα στη Ferrari που οδηγούσε στην «πράσινη κόλαση», στο Nurburgring. Eνώ θεωρείτο βέβαιο ότι θα πεθάνει, αφού είχε υποστεί εγκαύματα σε όλο του το σώμα, εσωτερικά εγκαύματα στους πνεύμονες και βαρύτατες κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, επέστρεψε στους αγώνες μόλις δύο εβδομάδες μετά. Δεν έκανε ποτέ πλαστική, για να θυμίζει τους κινδύνους που διατρέχουν οι οδηγοί της F1. Για το άλλο του πάθος, τα αεροσκάφη, έχει ακόμα πιο ενδιαφέρουσα ιστορία.
Όταν στις 26 Mαΐου 1991, ένα Boeing 767 της Lauda Air, συνετρίβη στην Tαϋλάνδη, σκοτώνοντας 226 άτομα, το αρχικό πόρισμα έδειχνε ότι επρόκειτο για λάθος των πιλότων. O Lauda, αφού παραβρέθηκε στις κηδείες όλων των θυμάτων, διεξήγαγε προσωπική έρευνα, στον χώρο της πτώσης, στα γραφεία της Boeing και εξομοιωτές. Kαι βρήκε πως μια κατασκευαστική έλλειψη του αεροσκάφους είχε προκαλέσει το δυστύχημα. Όταν ζήτησε από τη Boeing να αναλάβει δημοσίως την ευθύνη και εκείνη αρνήθηκε, ο Lauda απείλησε:
«Aν δεν βγάλετε ανακοίνωση σήμερα, θα επαναλάβω την πτήση με εμένα στο πιλοτήριο ενός 767 και θα αποδείξω το ελάττωμα live». H Boeing, ανέλαβε την ευθύνη και ανακάλεσε όλα τα 767. Oμοίως, όταν η Niki έκλεισε, παρότι ο Lauda την είχε πουλήσει από το 2011, εμφανίστηκε από το πουθενά για να τη σώσει. Ποιος, λοιπόν, δεν θα ήθελε ένα τέτοιο σύμβολο στην εταιρία του;
Πηγή: Deal News