Πτήσεις διαμοιρασμένου κόστους είναι οι πτήσεις στις οποίες τα έξοδα της πτήσης μοιράζονται σε όλους τους επιβαίνοντες.
Οι λεπτομέρειες έχουν ως εξής:
Παλιότερα και πριν το τελευταίο amendment ο μέγιστος αριθμός επιβαινόντων για πτήσεις διαμοιρασμένου κόστους ήταν μέχρι 4 άτομα . Σήμερα είναι μέχρι 6.
O επιμερισμός κόστους εφαρμόζεται σε όλους τους τύπους αεροσκαφών
Ο χειριστής μπορεί να έχει οποιοδήποτε αεροπορικό πτυχίο. Επιτρέπεται PPL ή ακόμη LAPL
Ο επιμερισμός κόστους περιλαμβάνει όλα τα «έξοδα πτήσης» και μόνον αυτά.
Θέλει προσοχή η έκφραση «έξοδα πτήσης» (direct cost) .
Αυτό έχει διευκρινιστεί από την EASA που ορίζει ότι η έκφραση «έξοδα πτήσης» Direct costs περιλαμβάνει:
(α) για ενοικιαζόμενα αφη (πχ για αφη αερολεσχών) το ενοίκιο του αφους (περιλαμβάνονται τα έξοδα των καυσίμων) συν τα τέλη αεροδρομίου και handling, χωρίς να υπάρχει αμοιβή ή κέρδος
(β)για τα ιδιωτικά αφη περιλαμβάνονται τα καύσιμα και τα έξοδα του αεροδρομίου και handling, αλλά δεν περιλαμβάνεται η ετήσια ασφάλιση του αφους, η ετήσια συντήρηση κλπ και δεν υπάρχει αμοιβή ή κέρδος.
Τα άτομα που επιβαίνουν μπορούν να είναι συγγενείς, φίλοι ή οποιοδήποτε άλλο άτομο. Δεν υπάρχει υποχρέωση να είναι μέλη αερολεσχών κλπ
Οι πτήσεις επιμερισμένου κόστους επιτρέπεται να διαφημίζονται. Η διαφήμιση μπορεί να γίνει με κάθε μέσο. Στους πίνακες ανακοινώσεων των αερολεσχών, στις εφημερίδες ή στο internet. Θα πρέπει όμως πάντοτε να διευκρινίζεται σε κάθε περίπτωση, ότι ο πιλότος είναι εκείνος που θα αποφασίζει αν οι καιρικές συνθήκες, η κατάσταση συντήρησης του αεροπλάνου, κλπ επιτρέπουν την πραγματοποίηση της πτήσης, ανεξάρτητα από το αν υπάρχουν επιβαίνοντες ή όχι.
Σχετικά η λογική της EASA είναι ότι ΔΕΝ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΝΤΑΙ θέσεις. Ούτε ρωτάμε που θέλει να πάει κάποιος Ο χειριστής έχει πάρει την απόφαση να πάει κάπου, το ανακοινώνει, το διαφημίζει, και όποιος θέλει έρχεται μαζί του.
Υπάρχουν σήμερα και λειτουργούν σε όλη την Ευρώπη, διαφημιστικές εταιρείες που αναλαμβάνουν να φέρουν σε επαφή πιλότους με ενδιαφερόμενους πολίτες (παράδειγμα skyuber, wingly). Μπορείτε να δείτε τις υπηρεσίες που προσφέρουν στο διαδίκτυο. Οι εταιρείες αυτές δεν είναι εταιρείες αερομεταφορών, δεν έχουν AOC, ούτε αεροπλάνα ούτε πιλότους. Πληρώνονται για να φέρουν σε επαφή χειριστές αεροπλάνων με ενδιαφερόμενους πολίτες. Από ότι γνωρίζουμε υπάρχουν ήδη Έλληνες χειριστές που έχουν έρθει σε επαφή με τις εταιρείες αυτές
Είναι απαραίτητο ο πιλότος να μετέχει στο κόστος της πτήσης. Όμως από νομική άποψη, δεν είναι απαραίτητο να πληρώνουν όλοι το ίδιο ποσό. Πάντως στις πτήσεις που διαφημίζουν οι παραπάνω εταιρείες, προβλέπεται ότι όλοι θα πληρώνουν το ίδιο ποσό.
Πηγή : ΑΟΠΑ Newsletter
ΠΡΟΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΟΥ ΝΑ ΠΕΤΑΣ
PROTECTING YOUR RIGHT TO FLY