Η GainJet Aviation είναι μια από τρις μεγαλύτερες εταιρείες ναυλωμένων πτήσεων και διαχείρισης αεροσκαφών, που εδρεύουν στην Αθήνα. Διατηρεί επίσης γραφείο πωλήσεων στο Λονδίνο και συνεργάζεται με αάτομα και εταιρείες σε όλον τον κόσμο. Η εταιρεία διαθέτει έναν ευέλικτο στόλο αεροσκαφών VIP, που βρίσκονται σταθμευμένα σε διάφορα σημεία της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής. Τα τελευταία 10 χρόνια ο Captain Ramsey Shaban έχει υπηρετήσει την εταιρεία από διάφορες στρατηγικές θέσεις. Είναι Πρόεδρος της GainJet από την ίδρυσή της, το 2005, ενώ, αργότερα, το 2012, ανέλαβε παράλληλα και τα καθήκοντα του CEO. Ο Captain Ramsey, με πάνω από 35 χρόνια πείρα στην αεροπορία, βρήκε λίγο χρόνο για να μιλήσει στο All About Aviation για την αγορά των VVIP services στην Ελλάδα και στην Μέση Ανατολή, για τις προκλήσεις της αεροπορίας στην περιοχή μας και για το όραμά του σε σχέση με την εταιρεία, που διοικεί.
All About Aviation.gr: Γιατί η GainJet Aviation επέλεξε την Ελλάδα ως Κράτος αδειοδότησης μιας αεροπορικής εταιρείας που προσφέρει VVIP services με κορυφαίας κατηγορίας αεροσκάφη στους διεθνείς πελάτες της;
Μου κάνουν πολύ συχνά την ερώτηση γιατί επιλέξαμε την Ελλάδα. Η απάντηση είναι αρκετά απλή: η χώρα σας ήταν και εξακολουθεί να είναι μια καλή στρατηγική κίνηση.
Οι αγορές στις οποίες στοχεύαμε και στοχεύουμε ήταν πάντα η Ευρώπη, η Μέση Ανατολή και η Αφρική. Επομένως, η Ελλάδα ως επιχειρησιακή βάση και έδρα βρίσκεται σε πολύ καλή στρατηγική τοποθεσία, στο κέντρο των αγορών, που μας ενδιαφέρουν. Έχουμε εύκολη και γρήγορη πρόσβαση και στις 3 αγορές κι αυτό μας παρέχει την δυνατότητα να τις εξυπηρετούμε καλύτερα. Η θέση της χώρας, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και διέπεται από τους αεροπορικούς Κανονισμούς της European Aviation Safety Agency (EASA) παρέχει μεγάλα πλεονεκτήματα σε μια αεροπορική εταιρεία, που εκμεταλλεύεται αεροσκάφη τζετ για VIP.
Ένας άλλος σπουδαίος παράγοντας, που μας οδήγησε στην απόφαση να κάνουμε την Ελλάδα επιχειρησιακή μας βάση είναι η ύπαρξη πολυάριθμου εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού. Η εταιρεία μας είναι τόσο ισχυρή όσο είναι τα στελέχη της. Το ικανό, αφοσιωμένο και εξειδικευμένο στελεχιακό δυναμικό μας εξασφάλισε την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία μας, η οποία, σε συνδυασμό με τις εξαιρετικές υπηρεσίες μας, οδήγησε την εταιρεία σε συνεχή και αδιάλειπτη ανάπτυξη.
Το 2006 ξεκινήσαμε με ένα αεροπλάνο και ένα προσωπικό 10 ατόμων. Είμαι ευτυχής και υπερήφανος για το ότι σήμερα έχουμε μιαν ισχυρή ομάδα 90 ατόμων και ένα στόλο 9 αεροσκαφών, στα οποία συμπεριλαμβάνονται VIP αεροπλάνα της Boeing και ένα Gulfstream G650). Από τότε μέχρι σήμερα διαχειρισθήκαμε 15 αεροπλάνα Gulfstream.
Πολλοί Αρχηγοί Κρατών, διασημότητες, ροκ συγκροτήματα και σταρ του κινηματογράφου, αθλητικές ομάδες και μεγάλοι επιχειρηματίες πολυεθνικών εταιρειών πετάνε με τα Ελληνικά αεροπλάνα της Gainjet. Κι αυτό είναι κάτι, που βεβαίως με κάνει πολύ υπερήφανο.
All About Aviation.gr: Τι γνώμη έχετε για το Ελληνικό νομικό πλαίσιο και τι βελτιώσεις θάπρεπε να γίνουν;
Η πολιτική αεροπορία στην Ελλάδα τηρεί τα υψηλά πρότυπα των Κανονισμών και των διατάξεων της EASA, που καθιστούν την ασφάλεια πτήσεων πρώτη προτεραιότητα. Επομένως και τα δικά μας πρότυπα ασφαλείας είναι τα ίδια υψηλά πρότυπα, που ορίζει η EASA.
All About Aviation.gr: Πώς αντιμετωπίζετε τον διεθνή ανταγωνισμό;
Όπως είπα ήδη, η εξαιρετική στρατηγική και κεντρική γεωγραφική θέση της Ελλάδας μας δίνει την δυνατότητα να εξυπηρετήσουμε την διεθνή πελατεία μας, που αποτελεί και το 97% των πελατών της εταιρείας.
Τα περισσότερα αεροσκάφη του στόλου μας βρίσκονται σταθμευμένα σε διάφορα σημεία της ευρύτερης περιοχής και με τον τρόπο αυτό βελτιώνεται ακόμη περισσότερη η εύκολη και γρήγορη πρόσβαση των πελατών μας, αμέσως μόλις μας χρειασθούν. Πολλοί πελάτες χρειάζονται τις υπηρεσίες μας μέσα σε πολύ λίγο χρόνο και, επομένως, η ταχύτητα και η ευελιξία παίζουν τεράστιο ρόλο στην καλύτερη εξυπηρέτησή τους.
Από την άλλη πλευρά, εστιάζουμε και στο πώς θα διαφοροποιηθούμε ως εταιρεία σε σχέση με τον τύπο των προϊόντων και των υπηρεσιών, που προσφέρουμε στους πελάτες μας. Στόχος μας είναι να παράσχουμε στον κάθε επιβάτη μια εξατομικευμένη ταξιδιωτική εμπειρία, προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις και στις ανάγκες του. Και κάνουμε ότι μπορούμε για να εξασφαλίσουμε την επίτευξη του στόχου αυτού.
All About Aviation.gr: Εμπλέκεται η GainJet και σε άλλες δραστηριότητες, όπως, π.χ., η ανάπτυξη νέων προϊόντων;
Είμαστε ιδιωτική εταιρεία εκμετάλλευσης τζετ αεροσκαφών και διαχείρισης στόλου. Αυτός είναι ο πυρήνας της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας. Ωστόσο, πάντα είμαστε ανοιχτοί σε εξελίξεις και σχεδιασμούς προϊόντων και υπηρεσιών, που συνάδουν με την βασική μας λειτουργία. Π.χ., έχουμε έμμεση ανάμειξη σε ένα πρόγραμμα, που αναπτύσσει την «ταχεία αλλαγή» της εφεδρικής δεξαμενής καυσίμου και καθιστά έτσι πιο ευέλικτη την διαμόρφωση του αεροσκάφους, αυξάνοντας την εμβέλειά του, με βάση τον χώρο αποσκευών, που απαιτείται σε μια συγκεκριμένη περίπτωση. Τούτο παρέχει ευελιξία στην βάση μιας εκάστης πτήσεως. Πρόκειται, λοιπόν, για ένα προϊόν, που μπορεί να βρει ευρεία εφαρμογή και να προσφέρει πλεονεκτήματα τόσο σε ιδιωτικά αεροσκάφη όσο και σε αεροσκάφη δημοσίων μεταφορών. Γι’ αυτό και έχουμε ήδη δει μεγάλο ενδιαφέρον για το σχέδιό μας αυτό απ’ όλον τον κόσμο.
All About Aviation.gr: Ποιο είναι το όραμα της GainJet για την επόμενη πενταετία;
Η GainJet αναπτύσσεται διαρκώς τα τελευταία 9 χρόνια, παρά την διεθνή οικονομική ύφεση, που επηρέασε πάρα πολύ την παγκόσμια αεροπορική αγορά. Ήταν, πάντως, μια συναρπαστική περίοδος αυτή για την GainJet, καθώς αναπτύσσαμε τον στόλο και την επιχειρησιακή μας λειτουργία. Σήμερα προσδοκούμε ότι θα μεγαλώσουμε ακόμη περισσότερο και ότι θα υλοποιήσουμε στο προβλεπτό μέλλον κάποια εξαιρετικά σχέδια, που ήδη έχουμε.
Βρισκόμαστε ήδη στην διαδικασία εγκατάστασης του συστήματος «ταχείας αλλαγής» της εφεδρικής δεξαμενής καυσίμου στο VIP Boeing 737 μας και σχεδιάζουμε ντον στόλο των VIP αεροπλάνων μας.
Υπερήφανοι είμαστε, επίσης, και για την εξαιρετική σχέση, την οποία έχουμε οικοδομήσει με την Gulfstream, και προσδοκούμε να μεγαλώσουμε τον στόλο μας με αεροπλάνα της Gulfstream. Διαθέτουμε πρόσβαση σε χρηματοδότηση για αεροσκάφη, τα οποία θα πετάει η GainJet. Μπορούμε, μάλιστα, να περάσουμε στους πελάτες μας τα οφέλη αυτά, αν ενδιαφέρονται να αποκτήσουν αεροπλάνο της Gulfstream.
All About Aviation.gr: Ποια θεωρείτε την μεγαλύτερη πρόκληση σήμερα για την αεροπορική αγορά, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο;
Τα λειτουργικά έξοδα έχουν γενικά αυξηθεί υπέρμετρα την τελευταία δεκαετία. Επομένως, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η διαχείριση του κόστους αυτού ενώ ταυτόχρονα θα παρέχουμε τις εξαιρετικές υπηρεσίες, που αξίζουν και που περιμένουν από μας οι πελάτες μας. Έχουμε δύο προτεραιότητες:
1. Η πιο σπουδαία για μας είναι η ασφάλεια των επιβατών, των πληρωμάτων και των αεροσκαφών μας.
2. Η δεύτερη είναι το εξαιρετικά υψηλό, V-VIP, επίπεδο υπηρεσιών, που προσφέρουμε στους πελάτες μας. Και εδώ εννοούμε ένα επίπεδο υπηρεσιών, που αφορά σε κάθε πτυχή λειτουργίας της εταιρείας, ξεκινώντας από την κράτηση, την εξυπηρέτηση πριν από την πτήση, στο αεροδρόμιο, την εξυπηρέτηση μέσα στο αεροσκάφος και ακόμη και μετά την πτήση και την προσγείωση.
Οποιαδήποτε διαχείριση του κόστους λειτουργίας δεν πρέπει να επηρεάσει καμμία από τις δύο αυτές προτεραιότητες. Αυτή, λοιπόν, είναι η μεγάλη πρόκληση. Βέβαια, η πρόσφατη μείωση των τιμών των καυσίμων έχει βοηθήσει την επίτευξη του στόχου αυτού, αλλά ταυτόχρονα εγγυάται και το ότι αργά ή γρήγορα οι τιμές θα αυξηθούν ξανά, οπότε τίποτε δεν έχει ουσιαστικά και οριστικά αλλάξει ακόμη για μιαν αεροπορική εταιρεία. Όλοι μας παραμένουμε υποχρεωμένοι να διαχειρισθούμε καλύτερα τα έξοδά μας, ενώ, παράλληλα, θα διατηρούμε το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης και ασφάλειας πτήσεων.