Όλοι εμείς, τα μέλη της ΑΟΡΑ, έχουμε αεροπορικά πτυχία. Πτυχία χειριστή σε ερασιτεχνικό ή σε επαγγελματικό επίπεδο. Για να τα αποκτήσουμε έχουμε όλοι επενδύσει σε χρόνο και σε χρήμα. Αλλά πολύ περισσότερο για να αποκτήσουμε αυτά τα πτυχία έχουμε όλοι καταθέσει τα όνειρα μας. Όνειρα για μια ζωή διαφορετική. Όνειρα για μια επαγγελματική καριέρα.
Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν ανόητο δημόσιο υπάλληλο να μας στερήσει το νόμιμο δικαίωμα για πτήση.
Η ΑΟΡΑ ιδρύθηκε και λειτουργεί ακριβώς γι αυτό. Για να προστατεύσει το δικαίωμα για πτήση, Protecting your right to fly όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το παγκόσμιο σύνθημα που έχουν καθιερώσει οι ΑΟΡΑ όλου του κόσμου.
Η Ελληνική ΥΠΑ απέχει από αυτό που πιστεύουμε ότι πρέπει να είναι «μία καλή Δημόσια Υπηρεσία». Δεν είναι απλά ότι υπάρχει ένα μικρό ποσοστό «ανόητων» υπαλλήλων. Είναι το πνεύμα αλληλοκάλυψης που κυριαρχεί στην Υπηρεσία. Ο Τμηματάρχης θεωρεί ότι έχει υποχρέωση να καλύπτει τον υπάλληλο παρ όλον ότι γνωρίζει ότι παρανομεί. Ο Διευθυντής να καλύπτει τον Τμηματάρχη και ο Γενικός Διευθυντής να καλύπτει όλους τους άλλους. Πως λοιπόν να βρει το δίκαιο του ο χειριστής ;
Το Πρόγραμμα Προστασίας Πιλότων που εγκαινιάζεται την 1η Σεπτεμβρίου, αποβλέπει ακριβώς σ αυτό. Να προστατεύσει τον χειριστή από την κακομεταχείριση του συστήματος. Επαγγελματίες δικηγόροι, με εμπειρία στην αεροπορική νομοθεσία, αναλαμβάνουν έμμισθα να σταθούν δίπλα μας. Στο θέμα αυτό δεν αρκεί η εθελοντική προσφορά εργασίας. Επαγγελματικό επίπεδο πρέπει να έχει η νομική κάλυψη. Να τον παίρνουμε στο τηλέφωνο και ο δικηγόρος να ενεργεί άμεσα. Να παίρνει αμέσως τηλέφωνο και να ζητά εξηγήσεις από τον υπάλληλο ΑΜΕΣΑ. Και να προχωρεί σε όλες τις νομικές διαδικασίες.
Πρέπει ο χειριστής να έχει συνεχώς την αίσθηση ότι υπάρχει δίπλα του δικηγόρος που ξέρει από αεροπορική νομοθεσία και είναι έτοιμος να επέμβει. Σε οποιοδήποτε αεροδρόμιο και εάν βρίσκεται. Ανεξάρτητα από το αν είναι καθημερινή ή αργία. Θα λέγαμε μάλιστα ιδίως τις αργίες και τις μη εργάσιμες ώρες.
1 / 3
Όταν ο χειριστής που μετέχει στο Πρόγραμμα Προστασίας Πιλότων αισθανθεί ‘ότι αδικείται από κάποιον ανόητο υπάλληλο, δεν πρέπει ούτε να αγανακτεί, ούτε να χάνει το κέφι του.
Θα αναφέρει απλά το γεγονός στο Νομικό Γραφείο της ΑΟΡΑ Ελλάς στο τηλέφωνο 210 729 5060 Το τηλέφωνο αυτό θα απαντά κάθε μέρα, 365 μέρες το χρόνο και στις ώρες από 08.00 έως 24.00
Αυτά μόνον. Και θα ξεχνά την υπόθεση. Από εκεί και πέρα με το θέμα θα ασχολούνται μόνον ο δικηγόρος και ο υπάλληλος. Ο χειριστής θα ξεχάσει το θέμα. Δεν πρόκειται ούτε να πληρώσει τίποτε, ούτε να στείλει κάποια αίτηση ή να κάνει οποιοδήποτε έγγραφο. Ακόμη και στην περίπτωση που θα τον πάρει στο τηλέφωνο οποιοσδήποτε τρίτος θα του λέει απλά «επικοινωνήστε με τον δικηγόρο μου» και θα κλείνει το τηλέφωνο.
Πως θα λειτουργεί το σύστημα
(1). Το Πρόγραμμα Προστασίας Πιλότων δεν είναι υποχρεωτικό. Λειτουργεί μόνον για τα ταμειακά τακτοποιημένα μέλη της ΑΟΡΑ, εφ όσον έχουν ζητήσει εγγράφως να πάρουν μέρος στο Πρόγραμμα.. Χειριστές που δεν είναι μέλη της ΑΟΡΑ δεν μπορούν να ωφεληθούν από το αυτό. Χειριστές που είναι μέλη της ΑΟΡΑ Ελλάς αλλά δεν έχουν ζητήσει να πάρουν μέρος στο πρόγραμμα δεν καλύπτονται από αυτό.
(2). Το Πρόγραμμα Προστασίας Πιλότων λειτουργεί κατ αρχή δοκιμαστικά μέχρι τις 31-12-2016. Με νεώτερη απόφαση η λειτουργία του μπορεί να παραταθεί με αυτούς ή με τροποποιημένους όρους.
(3). Η συμμετοχή ενός χειριστή στο Πρόγραμμα είναι προαιρετική. Μόνον όσα μέλη επιθυμούν μετέχουν σ αυτό. Η συμμετοχή όμως ενός χειριστή στο Πρόγραμμα προυποθέτει επίσης και συμμετοχή στα επί πλέον έξοδα που προκαλούνται από αυτό. Η συμμετοχή στα επί πλέον έξοδα ανέρχεται, στο πραγματικά πολύ μικρό ποσό των 36 ευρώ το χρόνο για κάθε χειριστή. Το ποσό αυτό είναι επί πλέον της ετήσιας συνδρομής μέλους.
(4). Εταιρείες μέλη της ΑΟΡΑ Ελλάς (corporate members) μπορούν να πάρουν μέρος στο πρόγραμμα, εάν το επιθυμούν, με τους ίδιους γενικούς όρους. Στην περίπτωση αυτή η συμμετοχή στα έξοδα του προγράμματος για τις εταιρείες ανέρχεται σε 300 ευρώ το χρόνο.
(5). Πως λειτουργεί το πρόγραμμα
Όταν ο χειριστής διαπιστώσει ότι κάποιος υπάλληλος της ΥΠΑ ή άλλης Δημόσιας Υπηρεσίας του στερεί το δικαίωμα για νόμιμη πτήση θα πρέπει
(α). Να μην δημιουργήσει κανένα καυγά, να μην εκφέρει ύβρεις να μην κάνει απειλητικές χειρονομίες κλπ
(β). Να αναφέρει ήρεμα ότι κατά την άποψη του αδικείται και ότι θα πάρει κάθε νόμιμο μέτρο για την υπεράσπιση του
(γ). Να ζητήσει το όνομα του υπαλλήλου και το τηλέφωνο του γραφείου
(δ).Ανεξάρτητα από το αν του δοθεί ή όχι το όνομα και το τηλέφωνο, ο χειριστής θα υπακούσει σε όσα του ζητούν και θα πραγματοποιήσει την πτήση ή θα ακυρώσει την πτήση.
(ε). Αμέσως μόλις βγει από το γραφείο, θα καλέσει το Πρόγραμμα Προστασίας Πιλότων στο τηλέφωνο
210 729 5060 και θα περιγράψει τα γεγονότα. Ίσως το Νομικό Γραφείο της ΑΟΡΑ να επικοινωνήσει με τον χειριστή και να του ζητήσει περισσότερες λεπτομέρειες. Αυτή θα είναι η μόνη ενόχληση του χειριστή. Ούτε αιτήσεις, ούτε χαρτόσημα, ούτε πήγαινε εδώ ούτε πήγαινε εκεί. Για όλα θα φροντίσει το Νομικό Γραφείο της ΑΟΡΑ.
Ο χειριστής μπορεί να ξεχάσει το περιστατικό και να αφήσει τους δικηγόρους του Προγράμματος να χειριστούν το θέμα.
Ποιες ενέργειες θα ακολουθήσουν
Μετά από την τηλεφωνική καταγγελία, κάποιος δικηγόρος του προγράμματος θα καλέσει μέσα σε 1 περίπου ώρα τον αρμόδιο υπάλληλο και τον άμεσο Προιστάμενο του και θα ζητήσει εξηγήσεις. Αν το περιστατικό έγινε σε μέρες και ώρες αργίας, τα τηλέφωνα θα γίνουν την πρώτη εργάσιμη μέρα και ώρα μετά το γεγονός.
Αν δεν βρεθεί άκρη με τα τηλεφωνήματα, θα ακολουθήσουν οι ανάλογες νομικές ενέργειες
Ο χειριστής θα έχει ενημέρωση, αλλά δεν θα έχει καμία άλλη υποχρέωση μέχρι την ημέρα που θα κληθεί να καταθέσει στο δικαστήριο
(6). Τονίζουμε ότι σε κάθε πτήση το Πρόγραμμα καλύπτει μόνον τον χειριστή που έχει δηλωθεί στο σχέδιο πτήσης και ο οποίος είναι υπεύθυνος για την πτήση.
Αν ο χειριστής είναι μέλος του Προγράμματος καλύπτει και όλους τους επιβαίνοντες..
Αν ο χειριστής δεν είναι μέλος του προγράμματος, δεν μπορεί να ενεργοποιηθεί το πρόγραμμα.
2 / 3
Το πρόγραμμα δεν ενεργοποιείται ούτε αν κάποιος από τους επιβαίνοντες (όχι ο χειριστής) είναι μέλος του Προγράμματος. Το πρόγραμμα ενεργοποιείται μόνο όταν το ζητήσει ο χειριστής του αεροσκάφους, όπως αυτός έχει δηλωθεί στο Σχέδιο Πτήσης.
(7). Το πρόγραμμα αρχίζει να ισχύει από την στιγμή που έχει γίνει η ένταξη του χειριστή σ αυτό. Γεγονότα που έχουν γίνει παλιότερα, πριν από την ένταξη του χειριστή, δεν καλύπτονται από το Πρόγραμμα.
(8). Υπενθυμίζουμε ότι για την ένταξη ενός χειριστή απαιτείται ο ίδιος να είναι οικονομικά τακτοποιημένο μέλος της ΑΟΡΑ και να έχει ζητήσει γραπτά την ένταξη καταβάλλοντας το ποσό των 36 ευρώ το χρόνο. επί πλέον της συνδρομής
Ελπίζεται ότι πολύ σύντομα, όλη η διαδικασία της ένταξης στο Πρόγραμμα θα μπορεί να γίνει αυτόματα μέσω της ιστοσελίδας. Μέχρι να γίνει όμως αυτό, το πρόγραμμα θα λειτουργεί κανονικά αλλά για την ένταξη θα πρέπει να καλείτε το info@aopa.gr για περισσότερες και συγκεκριμένες για την περίπτωση σας οδηγίες
Βιβλίο Εθιμοτυπίας της ΑΟΡΑ Ελλάς
Ένα βιβλίο ανοικτό σε όλους. Όλοι θα μπορούν να επωφεληθούν από αυτό. Αεροπορικοί οργανισμοί, Σχολές Αερολέσχες. Αλλά και δημοσιογράφοι. Και ιδιώτες χειριστές Έλληνες και ξένοι.
Το βιβλίο αυτό θα έχει στοιχεία επικοινωνίας για τους περισσότερους και αν είναι δυνατόν για όλους τους Ελληνικούς αεροπορικούς οργανισμούς. Στοιχεία σταθερά και ελεγμένα. Ένα βιβλίο που θα έχει διορθωμένα όλα τα λάθη όλες τις αλλαγές, όλες τις τροποποιήσεις.
Αυτό το βιβλίο ανέλαβε να υλοποιήσει εθελοντικά, χωρίς καμία αμοιβή, μια ομάδα χειριστών. Βοηθείστε τους.
Επί κεφαλής είναι η κα ΕΥΗ ΒΑΝΙΩΤΗ χειριστής PPL από την Θεσσαλονίκη. Στην ομάδα εργασίας έχει προστεθεί και ο χειριστής PPL Αλέξανδρος Παρασκευόπουλος από τη Ρόδο
Η ομάδα επικοινωνεί βασικά με e-mail και χρησιμοποιεί την Διεύθυνση
aopa.thess@gmail.com
Χειριστές από όλη την Ελλάδα, που θέλουν να βοηθήσουν το πρόγραμμα μπορούν να επικοινωνήσουν με τον πρόεδρο της ΑΟΡΑ στην διεύθυνση info@aopa.gr και την ένδειξη «για το βιβλίο εθιμοτυπίας»
Πηγή φωτό : https://www.aopa.gr/aopa/?t=5&c=12&s=0&n=289