Η αύξηση της επιβατικής κίνησης η οποία σε κάποια από τα αεροδρόμια τον Ιούνιο ξεπέρασε τα αντίστοιχα ποσοστά του 2019, φέρνει συγκρατημένη αισιοδοξία στη Fraport Greece, αν και οι προβληματισμοί παραμένουν. O Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της εταιρείας, Γιώργος Βήλος, τονίζει, μιλώντας στο ypodomes.com, ότι τα ποσοστά είναι ενθαρρυντικά και δίνουν μια νότα αισιοδοξίας, αλλά αυτό δεν αποτελεί στοιχείο εφησυχασμού, καθώς είμαστε στο μέσο μιας χρονιάς με πολλούς αστάθμητους παράγοντες.
«Το 2022 όπως εξελίσσεται δείχνει να είναι μια καλή χρονιά, μετά από το 2019. Ο Ιούνιος πήγε καλά και αυτό μας δίνει μια θετική εικόνα για την επιβατική κίνηση το επόμενο δίμηνο. Ωστόσο, είχαμε ένα χαμηλό πρώτο τετράμηνο που συνολικά στο εξάμηνο μας διατηρεί χαμηλά σε σχέση με το 2019 κατά -5,7%», σημειώνει.
Οπως αναφέρει ο κ. Βήλος το «βαρύ χαρτί» των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που είναι αυτό της Θεσσαλονίκης απέχει ακόμα πολύ από τα στατιστικά του 2019. «Μπορεί να βλέπουμε σε κάποια τουριστικά αεροδρόμιο όπως της Μυκόνου, της Σαντορίνης ή της Κέρκυρας να προσεγγίζουμε ή ακόμα και να ξεπερνάμε κάποιους μήνες την κίνηση του 2019, όμως στο Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης “Μακεδονία” ακόμα είμαστε σε σημαντικά χαμηλότερα ποσοστά».
Οπως ανέφερε, η κίνηση στο αεροδρόμιο Μακεδονία στη Θεσσαλονίκης έφτασε τον Ιούνιο στο -11,5%, αλλά στο εξάμηνο βρίσκεται στο -21% σε σχέση με το 2019. Το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης αντιπροσωπεύει σχεδόν το 1/4 της συνολικής κίνησης των αεροδρομίων της Fraport Greece με ποσοστό 23%. Μαζί με αυτό της Καβάλας -που θεωρούνται συγγενικά- πιάνουν το 25%.
Παράγοντα άγχους αποτελουν και τα φαινόμενα καθυστερήσεων-ακυρώσεων στα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, κάτι που μπορεί δυνητικά να επιδράσει αρνητικά στην εξέλιξη της επιβατικής κίνησης το αμέσως επόμενο διάστημα.
Το απροσδόκητο προβληματίζει
«Οπως σημειώνει ο Γιώργος Βήλος, εξακολουθούμε να μην είμαστε υπό κανονικές συνθήκες. «Είναι θετικό ότι το καλοκαίρι δείχνει πως θα πάει καλά. Είναι σημαντικό που βλέπουμε να υπάρχει μεγάλη επιθυμία του κόσμου να ταξιδέψει, αλλά είμαστε εξαιρετικά προβληματισμένοι εάν αυτή η τάση θα συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά».
Οπως υπογραμμίζει, οι αεροπορικές εταιρείες θεωρούν πως είναι άγνωστο πώς θα κινηθεί η αεροπορική κίνηση από τον Οκτώβριο και μετά. Οπως εξομολογείται, «έχουμε ακόμα αρκετούς αποσταθεροποιητικούς παράγοντες. Η πανδημία του covid-19 συνεχίζεται, έχουμε την παγκόσμια ενεργειακή κρίση, η οποία προκαλεί πληθωριστικά φαινόμενα και ένα πόλεμο σε εξέλιξη. Ειδικά το θέμα του πληθωρισμού δεν ξέρουμε πόσο μπορεί να πλήξει την επιβατική κίνηση και την δυνατότητα του κόσμου να ταξιδέψει. Είναι βέβαιο πως θα έχουμε αρκετές προκλήσεις να αντιμετωπίσουμε».
Τα στοιχεία της κίνησης
Η επιβατική κίνηση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων τον Ιούνιο έδειξε την δυναμική που έχουν τα ελληνικά αεροδρόμια σε αυτή την τουριστική περίοδο.
Οπως και το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος κλείνει συνεχώς την ψαλίδα με το 2019 και σε οκτώ αεροδρόμια είχαμε επιβατική κίνηση μεγαλύτερα από ό,τι πριν 3 χρόνια.
Μιλάμε για τα αεροδρόμια των Χανίων (+8,3%), της Σαντορίνης (+21,5%), της Ρόδου (+3,2%), της Μυκόνου (+9,9%), της Κέρκυρας (+12,4%), της Κεφαλονιάς (+2,4%), της Σκιάθου (+7,7%), της Ζακύνθου (+0,9%) και του Ακτίου (+12,9%). Ολα αεροδρόμια που εξυπηρετούν κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς.
Στα υπόλοιπα έξι αεροδρόμια για τον Ιούνιο η ψαλίδα με το 2019 συνεχίζει να μειώνεται. Η Θεσσαλονίκη που είναι το μεγαλύτερο όλων, είναι στο -11,4%, η Καβάλα στο -22,2%, η Κως έχει σχεδόν μηδενίσει τη διαφορά με -1,3%, η Μυτιλήνη είναι στο -10%, η Σάμος -6,9%.
Σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου, ποσοστά πάνω από το 2019 κατέγραψαν τα αεροδρόμια της Σκιάθου με 4,6%, της Σαντορίνης με 1,7%, της Ρόδου με 1,1%, της Μυκόνου με 3% της Κέρκυρας με 4% και του Ακτίου με 22,1%.
Στον αντίποδα, μειωμένη κίνηση εξαμήνου σε σχέση με το 2019 παρουσιάζουν τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης (-20,7%), της Καβάλας (-31%), της Μυτιλήνης (-14,8%), της Σάμου (-8,8%), της Κεφαλονιάς (-4%), της Κω (-4%), της Ζακύνθου (-3,3%) και των Χανίων (-0,2%).